preloader

علائم میگرن، راه های پیشگیری و درمان آن - قسمت دوم


علائم میگرن، راه های پیشگیری و درمان آن - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11856 اشتراک گذاری :

 

 

ردیابی علل شخصی

افراد باید یک دفترچه یادداشت  برای خود تهیه کرده و  لیستی از چیزهایی که  در آن ها باعث بروز میگرن و یا کاهش آن می شود تهیه کنند این اطلاعات ممکن است به افراد مبتلا برای جلوگیری از میگرن در آینده کمک کنند .

 

چه کسانی بیشتر مبتلا به میگرن می شوند؟

میگرن در زنان حدود سه برابر بیشتر از مردان است . همچنین در افراد دارای اقوام مبتلا به میگرن احتمال ابتلا بیشتر می شود .علاوه بر این، میگرن اغلب در افراد مبتلا به صرع، افسردگی، سکته مغزی، آسم، اضطراب، و در افراد مبتلا به اختلالات عصبی و سابقه ی خانوادگی رخ می دهد.

 

 

 


میگرن در کودکان

میگرن در کودکان به همان اندازه که در افراد بالغ رخ می دهد امکان دارد اتفاق افتد .میگرن در دختران شایع تر است. با این حال، در کودکان، علائم میگرن تا حدودی متفاوت از بزرگسالان می باشد. کودکان ممکن است به  درد معده (میگرن شکمی) استفراغ مکرر و شدید یا تشنج خوش خیم  و سرگیجه که در آن علائم ناپایدای تعادل ، حرکات غیر ارادی چشم، استفراغ و تغییرات رفتاری است را تجربه کنند.

تشخیص میگرن

میگرن معمولا با تاریخ علایم  بالینی تشخیص داده می شود ؛ با این حال، اغلب پزشکان  انجام یک سی تی اسکن یا  ام.آر.آی  مغز را برای تعیین اینکه آیا دلایل دیگر برای سردردها به عنوان مثال تومور مغزی یا خونریزی داخلی مغز وجود دارد یا نه برای فرد بیمار تجویز می کنند.

 

 

 


محاسبه بار سردرد

برخی از پزشکان به برآورد میزان میگرن از طریق میزان اختلال در فعالیت های عادی فرد قبل از شروع درمان می پردازند .به این منظور پرسشنامه هایی به بیمار در مورد چگونگی انجام کارها در مدرسه، محل کار و خانه داده می شود .


درمان:با داروها

انواع مختلفی از داروهای (OTC)  برای سردرد وجود دارد. برخی از رایج ترین آن ها شامل آسپرین، ناپروکسن سدیم، ایبوپروفن، و استامینوفن؛ هستند که به عنوان درمان برای میگرن به بازار عرضه شده. اگر چه همه این OTCs ممکن است مفید باشد، اما افراد باید از استفاده بیش از حد آنها برای جلوگیری از مسمومیت، زخم معده، و دیگر مشکلات دستگاه گوارش خودداری کنند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد ممکن است میگرن را بدتر کند.

 

 

 

 

درمان: تریپتان

تریپتان ها شامل Amerge، Axert، Frova، ایمیترکس، Maxalt، Relpax، Treximet و Zomiهستند این  دارو ها معمولا برای درمان میگرن تجویز می شود  با این حال، افراد با فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سکته مغزی، و کسانی که داروهای خاص مصرف می کنند  ممکن است قادر به مصرف آنها  نباشند ؛ پزشک شما می تواند با انتخاب  درست دارو به شما کمک کند. متاسفانه، عوارض جانبی این داروها  شامل  تهوع، سرگیجه، درد قفسه سینه، ممکن است برای برخی رخ دهد.


درمان: ارگوتامین

ارگوتامین Cafergot، Migergot  یا Migranal  برای درمان میگرن استفاده می شوند اگر چه آنها معمولا به اندازه تریپتان ها موثر نیستند. با این حال، آنها دارای عوارض جانبی مانند تهوع، سرگیجه، درد عضلانی، و یا یک طعم و مزه غیر عادی یا بد در دهان هستند و ممکن است با داروهای دیگر تداخل  کنند. این عوارض جانبی و تداخلات دارویی ممکن است استفاده بیمار از دارو را محدود کند.

 

 

 

 

درمان های خانگی

گاهی اوقات درمان های اولیه و سریع  برای میگرن ممکن است علائم آن را کاهش دهد و یا  آنرا در همان مراحل اولیه  نگه دارد . اگر پس از تلاش و مصرف دو یا سه بار مسکن درد کم نشد، شما باید با دکتر خود برای تغییر درمان مشورت کنید. با این حال، بیماران پس از درمان های زود و اولیه  میگرن حدود 2 ساعت می توانند درد نداشته باشند


محدودیت های مصرف دارو

برخی از سردرد های مزمن ناشی از استفاده بیش از حد از دارو هستند. باید  از استفاده  بیش از دو بار در هفت داروهای میگرن اجتناب کرد. استفاده و کاهش تدریجی دارو برای میگرن باید تحت نظارت دکتر باشد. مواد مخدر به عنوان آخرین چاره برای میگرن استفاده می شود زیرا می توانند اعتیاد آور باشند.

 

 

 

 

درمان: داروها پیشگیری

اگر میگرن شما مکرر و شدید است، دکتر شما ممکن است برای کاهش فرکانس درد و یا برای جلوگیری از سردرد  دارو تجویز کند. داروها که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند شامل تیمولول (Blocadren)، والپروئکس سدیم والپوریک، پروپرانولول  ایندرال، و توپیرامات است . اگر چه این داروها برای کاهش فشار خون بالا و یا جلوگیری از تشنج طراحی شده بودند.


درمان های جایگزین: بیوفیدبک

روش های دیگر که ممکن است سبب کاهش یا جلوگیری ازبروز میگرن  شود عبارتند از تکنیک های بیوفیدبک و روش هایی  برای کاهش محرک های میگرن مانند کاهش استرس و تنش در افراد.

منبع: Medicine Net
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید