preloader

10 درمان خانگی برای درد زانو


10 درمان خانگی برای درد زانو
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12552 اشتراک گذاری :

درمان زانو درد

 درد زانو یک بیماری است که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم به ویژه در میان نسل های قدیمی تر. در این درد، زانو متورم و دردناک می شود، منبع دقیق درد ممکن است در واقع مربوط به بخش هایی از زانو که باعث تورم شده است، مانند غضروف، رباطها، کشکک زانو و یا حتی مفاصل آن باشد درد زانو همچنین می تواند با شکستگی، آسیب ها و پارگی رباط که در آن درد می تواند فرد را ناتوان و نیازمند درمان فوری کند در ارتباط باشد.
با این حال، درد خفیف و غیر شدید، می تواند درخانه و با داروهای طبیعی و چند تمرین که التهاب، درد و تورم را کاهش دهد درمان شود. در زیر به فهرستی از درمان های خانگی برای درد زانو اشاره می کنیم:

1- کمپرس سرد

کمپرس سرد به منظور کاهش هر نوع تورم خوب است هنگامی که شما کمپرس سرد میکنید، جریان خون به زانو کاهش خواهد یافت، که به نوبه خود تورم را کاهش داده وسبب تسکین فوری درد  می شود برای این درمان، شما می توانید مقداری از تکه های یخ در یک حوله پیچیده و آن را روی زانو خود قرار دهید. اگر درد مزمن است، این روش موثر خواهد بود . طور متناوب کمپرس سرد و گرم قرار دهید.


 2- سولفات منیزیم

سولفات منیزیم بسیار متنوع است و ظاهرا، شما می توانید از آن برای درمان درد زانو نیز استفاده کنید. سولفات منیزیم ، یک ماده فعال فراهم می کند که به کاهش درد  کمک میکند. این ماده به خوبی بر درد مرتبط با ورم مفاصل، آسیب، فشار و گرفتگی تاثیر می گذارد.  وان حمام را با آب گرم پر کنید و دو فنجان سولفات منیزیم ریخته و داخل آن بروید با دستتان هم بزنید تا نمک حل شود، در این حمام حدود 20-30 دقیقه بنشینید.

 

3- چای قاصدک

این چای تلخ مزه دارای سابقه خوبی در درمان التهاب، گرگرفتگی ،دفع سموم، ترمیم بافت های آسیب دیده و کاهش درد دارد. برگ قاصدک حاوی یک نوع اسید چرب، یعنی اسید لینولئیک است که کمک هایی  برای مبارزه با تورم می کند. به همین علت به عنوان یک درمان برای ورم مفاصل از زمان باستان استفاده می شود. حدود 3 قاشق چایخوری برگ قاصدک تازه (یا 1 قاشق چای خوری برگ قاصدک خشک) را در یک فنجان آب جوش دم کنید  و روزانه بنوشید. می توانید کمی عسل برای طعم و مزه به آن اضافه کنید اگر نمی توانید تلخی آن را تحمل کنید.


 - 4 سرکه طبیعی سیب

این ماده "معجون سحر و جادو" شناخته شده است - تقریبا هر چیزی مربوط به ورم مفاصل، زخم معده و حتی از دست دادن مو را درمان می کند یک معجون  همه کاره  است که شما می توانید آن را حتی روی  حیوانات خانگی و کاشی های آشپزخانه استفاده کنید. سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است . در نتیجه برای از بین بردن درد و تورم هنگامی که به صورت خوراکی و روزانه مصرف شود،مناسب می باشد و کمک می کند تا سیستم  ایمنی بدن شما با التهاب و بسیاری از بیماری ها مبارزه و از بروز آن  جلوگیری کند. مخلوط حدود دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک فنجان آب گرم و مصرف روزانه آن مناسب است.

 

 5-فلفل قرمز

کمی عجیب و غریب به نظر می رسد،اما بسیاری از مردم، به ویژه زنان در مورد جوابدهی این درمان سوگند می خورند. دلیل آن این است که فلفل قرمز شامل کپسایسین، مسکن درد طبیعی است و بلافاصله درد زانو را تسکین داده، و یک احساس گرم را زمانی که مصرف  می شود.ارائه میکند.می توانید از مخلوط حدود یک قاشق فلفل قرمز با دو قاشق غذاخوری روغن دانه انگور و یا روغن زیتون، روغن جوجوبا و ..استفاده کنید. این مایع را گرم کنید و بر روی زانو خود در حالی که هنوز گرم است استقرار دهید . تکرار این کار  دو بار در روز برای  گرفتن بهترین نتایج عالی است.


6- زنجبیل


زنجبیل مسکن درد و کاهش التهاب  بزرگی است  شما می توانید زنجبیل تازه  را خرد کرده و داخل  چای بریزید و بنوشید آن و یا به سادگی چای زنجبیل را از فروشگاه مواد غذایی  بخرید همچنین شما می توانید  ازمکمل های زنجبیل ، به خصوص برای درد زانو همراه با آرتریت  استفاده کنید. می توانید زانو خود را با برخی از پماد های زنجبیل دو بار در روز بمالید سحر و جادو این ماده در واقع توسط ترکیبات ضد التهابی در زنجبیل انجام می شود.

 

 

7-  نوشیدن شیره گیاه بلک استریپ

این   شربت شکر غنی شده با آهن، کلسیم، منیزیم و B6 است. این شربت به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی در اطراف ما شناخته شده و سبب درمان بیماری هایی مانند آسم، کم خونی، آرتروز، درد مفاصل، آکنه، تومور، گرفتگی های قاعدگی و حتی سفیدی مو می شود. حدود یک قاشق از آن را در یک لیوان آب گرم و یا شیر گرم ریخته و یک بار در روز بنوشید.


8- زردچوبه

این ادویه زرد تند و تیز شامل آنتی اکسیدانی به نام کورکومین است که خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده زیادی دارد. این نسخه به طور شگفت آور در کاهش درد موثر است و برای حیوانات خانگی ایمن است. زردچوبه همچنین گزارش شده است به کم کردن سرعت پیشرفت آرتریت روماتوئید، از علل عمده درد زانو در میان نسل های قدیمی ترکمک می کند. یک قاشق چای خوری زردچوبه را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید 5-8 دقیقه بعد کمی عسل برای طعم و مزه به آن اضافه کرده و دو بار در روز بنوشید.

 

9-چای پوست درخت بید سفید

پوست درخت بید سفید ، به عنوان یک راه ازبین برنده ی طبیعی درد از 5 قرن قبل از میلاد استفاده می شده است .سالیسین موجود در این ماده به اسید سالیسیلیک در بدن که نقش آسپرین را دارد  تبدیل می شود.  اما با این حال، هنگامی که بیش از حد استفاده می شود، می توانید باعث زخم معده گردد.اطمینان حاصل کنید که برای حفظ دوز زیر 200mg در روز دقت می کنید  و مصرف معتدل دارید. مخلوط دو قاشق چای خوری پودر سفید پوست درخت بید را در یک فنجان آب جوش، ریخته اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی حرارت دم بکشد همچنین شما می توانید کمی از عسل برای کاهش تلخی آن اضافه کنید. نوشیدن این مخلوط دو بار در روز به خلاص شدن از شر درد زانو کمک می کند.


10- چای میوه ی درخت سرو کوهی  

 سرو کوهی خرد شده را به طور مستقیم بر روی پوست برای درمان زخم، درد مفاصل، اعمال می شود و استنشاق آن  برای درمان برونشیت مفید است . میوه ی این درخت ضد التهاب بوده و همچنین سبب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و برای مصرف زنان باردار مجاز است. حدود یک قاشق سرو کوهی خشک به یک فنجان آب جوش اضافه کنید درب فنجان را گذاشته  و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد و آنرا  دو بار در روز بنوشید.

منبع: healthnbodytips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید