preloader

10 غذای غنی از منیزیم


10 غذای غنی از منیزیم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 13564 اشتراک گذاری :

 

 

غذاهای غنی از منیزیم در بدن برای سلامت سلولی و کار طبیعی بسیاری از ترکیبات بیوشیمیایی در بدن ضروری است. در یک نگاه، منیزیم کمک می کند تا شما از انرژی مواد غذایی و پروتئین های جدید استفاده کنید. شما برای داشتن استخوان های قوی و یک سیستم عصبی سالم، به ماده معدنی منیزیم در بدن تان نیاز دارید

یک فرد بزرگسال روزانه  به حدود 350 گرم از این ماده معدنی نیاز دارد. این مقدار کمی است و در نتیجه ی تغذیه مناسب  نیاز روزانه به  منیزیم می تواند تامین شود. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید  معمولا میزان  این ماده در بدن کم است،. علامت و نشانه های مصرف منیزیم کم شبیه به کسانی که است که  شرایط دیگر پزشکی دارند  و اغلب ممکن است سوء تعبیر شود. با این حال، جدا از این علائم، عوامل دیگری که می تواند به کمبود منیزیم منجر شود شامل:

 

علل مصرف کم منیزیم
1. مصرف کمتر از سه وعده سبزیجات در روز. سبزیجات برگ دار تیره یکی از مواد غذایی شناخته شده غنی از منیزیم می باشد

2. خوردن غذاهای دارای شکر و اسید فیتیک در مقادیر زیاد.

3. برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها و دیورتیک می توانند کمبود منیزیم را آغاز کنند. بسیاری از مواقع آنها باعث آسیب به روده که مسئول جذب مواد معدنی است می شوند.

4. مصرف الکل. الکل باعث کم شدن آب بدن که به نوبه خود منجر به کمبود مواد مغذی در بدن می شود.

5. روده ه آسیب دیده که منجر به جذب کم مواد معدنی ضروری مانند منیزیم می شود.

 

با دریافت منیزیم کافی، شما مطمئن می شوید که  خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهید همچنین باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان، سردرد دیابت، درد عضلانی، آسم، پره اکلامپسی می شود. برای اطمینان از اینکه کمبود منیزیم ندارید،از ترکیب لیست غذاهای غنی از منیزیم در رژیم غذایی خود استفاده کنید:

 

 

 

 

بادام
در هر فنجان بادام، بیش از 62 میلی گرم منیزیم وجود دارد. بادام همچنین شامل هزاران مزایای دیگر مانند تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت چشم یک فرد است آنها همچنین حاوی انبوهی از پروتئین اند .بهترین راه برای مصرف بادام مصرف خام آن و یا پاشیدن خورد شده آن در سالاد یا غلات صبحانه است .

 

اسفناج
بسیاری از سبزیجات برگ دار تیره حاوی منیزیم اند. یک فنجان اسفناج خام می تواند به شما تا 24 میلی گرم منیزیم بدهد. با این حال باید در هنگام مصرف اسفناج سدیم  آن نیزدر نظر گرفته شود و معتدل مصرف شود.


موز
یک موز متوسط به اندازه 32 میلی گرم منیزیم دارد. موز در رفع گرفتگی های قاعدگی بسیار موثر هستند. شما می توانید موز رسیده را با یک مایع مورد علاقه خود مصرف کنید و یا به سادگی آن را پوست کنده و گاز بزنید.

 

شکلات تیره
شکلات تیره نه تنها انرژی زاست .  بلکه یک منبع غنی از مواد معدنی ضروری می باشد. یک مربع کوچک از شکلات تیره می تواند به شما حدود 42 میلی گرم منیزیم برساند. این ماده به کاهش وزن بسیار کمک می کند اما با این حال باید در حد اعتدال مصرف شود.

 

لوبیا سیاه
انواع لوبیا نیز یکی از غذاهای غنی از منیزیم می باشد. هر فنجان لوبیا، حدود 120 میلی گرم منیزیم دارد. نکته خوب این است که آنها به راحتی در دسترس اند  و یک ماده بسیار عالی به جای یک شام سنگین است.


دانه کدو
در یک فنجان دانه کدو تنبل، 168 میلی گرم منیزیم وجود دارد. آنها همچنین سرشار از چربی های اشباع شده اند که برای قلب بسیار مفیدند. شما می توانید آن را به عنوان میان وعده با نان تست میل کنید و یا از آن ها در سالاداستفاده کنید

 

 

 

کلم بروکلی
نصف فنجان کلم بروکلی پخته شده  51 میلی گرم منیزیم دارد. همینطوریک منبع بزرگ از ویتامین C است ، مطالعه ای که توسط شورای تحقیقات ملی در رژیم غذایی، تغذیه و سرطان، صورت گرفت نشان داده شد  کسانی که از کلم بروکلی و دیگر کلم ها  استفاده کردند کمتر در معرض خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها مثل سرطان مثانه قرار گرفتند.

 

شیر

شیر یک منبع بزرگ از منیزیم و کلسیم است. یک فنجان شیر کم چرب شامل 27 میلی گرم منیزیم.است کلسیم نیز از سوی دیگر برای حفظ استخوان های شما ضروری است و آن ها را  با افزایش سن ،سالم و قوی نگه می دارد. می توانید  شیر را ​​با غلات مصرف کنید، و یا به سادگی آن را گرم کرده و در بعداز ظهر بنوشید .


آجیل بادام زمینی
یک اونس بادام زمینی شامل تقریبا 83 میلی گرم منیزیم است. دانه بادام زمینی منبع بسیار خوبی از آهن و ویتامین  Kاست می توانید  از آن ها در سالاد مورد علاقه خود استفاده کنید، یا ممکن است آنها را به عنوان یک میان وعده میل کنید. نوع بدون نمک آن برای این منظور توصیه می شود.

 

ماست طبیعی
هر 170 گرم از ماست، 19 میلی گرم منیزیم دارد. همچنین، ماست ساده  باعث کاهش وزن می شود. می توان آن را در هر زمان از روز و یا در سالاد استفاده کرد.

 

نتیجه: منیزیم یک ماده مغذی ضروری برای سلامت ما است. مواد غذایی بالا از کمبود منیزیم جلوگیری می کنند . نکته  خوب این است که این غذاهای غنی از منیزیم به راحتی در دسترس اند و در وعده های غذایی یه خوبی ترکیب می شوند.

 

منبع: healthnbodytips
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید