preloader

رژیم های غذایی بسیار کم کالری


رژیم های غذایی بسیار کم کالری
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12504 اشتراک گذاری :


اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید داشتن تغذیه سالم به همراه فعالیت بدنی کلید آن است. هر چند در موارد خاص امکان بکارگیری رژیم های بسیار کم کالری  (VLCD) وجود دارد اما فقط باید برای یک مدت زمان محدود دنبال شود، پس قبل از اینکه شروع کنید حتما با مشاور تغذیه صحبت کنید. آنها می توانند به شما  کمک کنند.
همه آنچه که در مورد دستیابی به وزن سالم قابل توجه  است تعادل بین انرژی دریافتی و مصرفی بدن شماست .
برای از دست دادن وزن، شما باید انرژی بیشتری در مقایسه با انرژی ای که از مواد غذایی و نوشیدنی در طول روز می گیرید ،مصرف کنید.
شما می توانید با ایجاد تغییرات سالم در عادات غذایی و سوخت و ساز بیشتر از طریق  فعالیت بدنی در زندگی روزانه خود به آن دست یابید .در بسیاری از موارد، این روش به اندازه کافی برای رسیدن به یک وزن سالم موثر خواهد بود.

شما می توانید در مورد تغییر رژیم غذایی خود روش های تغذیه سالم را یاد بگیرید، و برای فعال تر شدن و داشتن تناسب اندام مشاوره بگیرید.
با این حال، اگر شما در حال حاضر این تغییرات را ایجاد کرده اما کاهش وزن را تجربه نکرده و به یک وزن سالم نرسیده اید ممکن است بتوانید از یک رژیم غذایی با کالری بسیار پایین بهره مند شوید.
VLCD در دسترس هستند ، اما مزایای اثبات شده آن ها معمولا کوتاه مدت اند. شواهد اندکی از سود بلند مدت این روش ها وجود دارد.
قبل از اینکه شما شروع به گرفتن این رژیم ها کنید ، مطمئن شوید که آن ها می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. این نکته نیز مهم است که رژیم غذایی که شما انتخاب می کنید ایمن باشد،. این بدان معناست که شما نیاز به مشاوره با متخصصین این امر را دارید.

 

VLCD  چیست؟

هر رژیم غذایی با کالری بسیار پایین که شامل مصرف 800 کالری در روز یا کمتر است. این روش به مدت 12 هفته به طور مداوم، یا متناوب انجام می شود برای مثال، هر دو یا سه روز همراه با یک رژیم غذایی کم کالری و یا طبیعی.
مصرف کالری روزانه معمولا  2000 کالری برای زنان و 2500 کالری برای مردان توصیه شده است . این به این معنی است که VLCD حاوی کالری بسیار کمتر از کالری مورد نیاز افراد در خصوص قادر بودن به حفظ ثبات و وزن سالم است. به همین دلیل، داشتن  یک رژیم غذایی بسیار کم کالری می تواند منجر به کاهش وزن سریع تری از یک برنامه کاهش وزن معمولی شود.

این مهم است که VLCD تنها توسط افرادی که به آنها نیاز دارند به کار گرفته شود و این که رژیم غذایی بی خطری برای آن ها باشد و به درستی استفاده شود. کاهش کالری زیاد می تواند مشکلات سلامتی قابل توجهی مانند ایجاد سنگ کیسه صفرا، مشکلات قلبی و سایر مسائل مرتبط با تغذیه ایجاد کند، مانند خستگی و کم خونی.

باید اطمینان حاصل شود که با داشتن این رژیم شما همچنان تمام مواد مغذی مورد نیاز تان را تامین خواهید کرد و به طور معمول تحت نظارت یک مشاور تغذیه انجام می شود به طوری که اگر مشکلات سلامتی رخ دهد بتوان آن را حل کرد.


در انگلستان، طیف وسیعی از سازمان های خصوصی برنامه های رژیم غذایی کم کالری را ارائه  می دهند  در طول دوره VLCD یک فرد رژیم غذایی معمولی خود را متوقف خواهد کرد و  همه مواد غذایی طبیعی، نوشیدنی های خاص، سوپ، کافه ها یا فرنی های حاوی شیر، پروتئین سویا و یا مبتنی بر تخم مرغ  را جایگزین می کند مواد غذایی جایگزین که برای این رژیم ها طراحی شده اند شامل همه مواد مغذی اند که بدن به آن نیاز دارد، در حالی که 800 کالری در روز یا کمتر به ما می رسانند .

فرد ی که این نوع رژیم غذایی را می گیرد  به طور منظم با یک عضو آموزش دیده و مشاور در این خصوص در ارتباط است  .

 

چه کسی باید از VLCD استفاده کند؟

VLCD  تنها برای افرادی که اضافه وزن (چاقی) داشته و با وجود ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود باز هم  بسیاری از اضافه وزن باقی مانده است.
بسیاری از افرادی که قصد کاهش وزن دارند لازم نیست که یک رژیم غذایی با کالری بسیار کم را دنبال کنند .
با این حال،  اگر هر سه مورد  زیر در شما صدق میکند ممکن است این رژیم ها مفید باشند :
در حال حاضر تغییرات سالم در رژیم غذایی و سطح فعالیت فیزیکی خود داشته اید.
هنوز هم بسیار اضافه وزن دارید و BMI  شما 30  و یا بیشتر است.
شما دیگر وزن کم نمی کنید .


VLCD برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود، و برای کودکان  مناسب نیست. اطلاعات بیشتر در مورد غذا خوردن سالم در دوران بارداری را حتما کسب کنید.

 

چگونه از یک VLCD استفاده کنیم؟

اگر فکر می کنید VLCD ممکن است برای شما مناسب باشد اولین قدم این است که با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می توانند در مورد اینکه آیا VLCD می تواند به شما کمک کند  یا خیر، شما را راهنمایی کنند ممکن است BMI شما را اندازه گیری کنند و با شما در مورد روش های دیگر کاهش وزن صحبت کنند. این روش برای افراد مبتلا به برخی بیماری ها مانند اختلالات تغذیه و صرع مناسب نیست.

اگر مشاور تغذیه شما موافق است که VLCD یک ایده خوب برای شماست، گام بعدی پیداکردن یک برنامه خوب از یک VLCD  است که شما قادر به انجام آن هستید .

در اولین جلسه مشاوره، او به شما در مورد چگونگی کار این رژیم غذایی و انتظارات و عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد میگوید، اینها معمولا جزئی هستند و می تواند شامل خستگی، اسهال، یبوست و حالت تهوع باشد.

به طور معمول، شما باید  برای حفظ یک رکورد کاهش وزن بدون هر گونه عوارض جانبی از مشاور تغذیه کمک بخواهید اگر افراد در طول رژیم غذایی با هر گونه مشکلات سلامتی روبرو شوند مشاور شما را به یک پزشک عمومی ارجاع می دهد.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید