preloader

8 ماده غذایی فوق العاده سالم که سلامت فرزندان شما را تضمین خواهد کرد


8 ماده غذایی فوق العاده سالم که سلامت فرزندان شما را تضمین خواهد کرد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10731 اشتراک گذاری :

 


نه تنها این 8  ماده غذایی مغذی برای بچه ها مفید اند بلکه، ما می توانیم آنها را با دستور العمل های خوشمزه  طوری درست کنیم که تمام خانواده آنرا دوست داشته

 

غذاهای مغذی برای کودکان و نوجوانان

برای بسیاری از والدین، خرید و تهیه غذاهای سالم بسیار آسان است و  دریافت آن مواد غذایی توسط فرزند است که  سخت می باشد!

این باعث می شود وعده های غذا خسته کننده  شده  و اغلب فرزندان از  دریافت مواد مغذی به اندازه کافی محروم شوند  اگر این مورد در خانه شما نیز وجود دارد، این 8 ماده غذایی فوق العاده سالم را بخوانید  که  می توانند سلامت بد غذاترین کودک شما را نیز  تضمین کنند.

 

بذر کتان

این ماده غذایی گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای رشد مطلوب مغز مورد نیاز می باشد. دانه کتان  به صورت گیاه کامل و خرد شده به فروش می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که  نوع خرد آن توسط بدن بهتر جذب می شود. سعی کنید از  بذر کتان بر روی غلات و یا خمیر های  کیک با دارچین و تکه های موز بپاشید

 

توفو

ما میدانیم، شما احتمالا فکر  می کنید هیچ راهی برای اینکه فرزند شما توفو را لمس کند وجود ندارد، درست است؟ خب، دوباره فکر کنید. همیشه چیزهای مورد علاقه ای وجود دارد که می توانند  در چنین ظروفی به شما خدمت کنند ، توفو برای یک بچه  می تواند  فرحبخش شود  زمانی که برای ارائه آن از خامه و یا در دسر مانند اسموتی زغال اخته و کوکی ها و کرم بستنی  استفاده شود. تمام مواد مغذی که بچه ها اغلب برای رشد مناسب و سلامت استخوان ها به آن نیاز دارند در  توفو وجود دارد و  یک منبع بسیار خوبی از پروتئین، ویتامین های B، کلسیم، و آهن است. سعی کنید یکی از دستور العمل های توفو را برای فرزند خود  به این ترتیب آماده کنید.

 

سیب زمینی شیرین

این سیب زمینی یکی از مغذی ترین (و ارزان ترین) سبزیجات در اطراف ماست. ویتامین A در سیب زمینی شیرین چشم را  سالم نگه می دارد و مانند یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. سیب زمینی شیرین مورد علاقه در میان نوزادان به دلیل شیرینی طبیعی و رنگ روشن آن است  اما آنها اغلب توسط بزرگتر ها فراموش می شوند .  سعی کنید سیب زمینی شیرین پخته را در یک ظرف نگه دارید. سیب زمینی  را بشویید، با چنگال سوراخ کنید ، و در دمای 375 درجه به مدت 45 دقیقه  بپزید سپس می توانید آن ها را  با دارچین و ماست وانیلی به فرزندانتان بدهید. پوره سیب زمینی  یا کمی شربت افرا نیز خوب است. اگر شما عاشق سیب زمینی له شده اید، سعی کنید آن ها را پوره کنید .


ماست

مقدار زیادی از باکتری های خوب، به عنوان پروبیوتیک شناخته شده اند، که کلید نگه داشتن معده ای سالم است، و ماست یک منبع غنی از این باکتری ها استماست های میوه ای و شیرین شده .با هدف  مصرف توسط بچه ها تولید شده که دلیل این که اغلب پروتئین و باکتری های خوب کم تری دارند. در عوض ماست های ساده بدون چربی و یا کم چرب یا ماست یونانی را انتخاب کرده و آنها را با یک قاشق مربا خوری از عسل و یا میوه های تازه خوش طعم کنید در خرید اطمینان حاصل شود که ماست دارای مقدار زیادی از باکتری های مفید است فراموش نکنید که یک فنجان ماست باید در وعده لبنیات روزانه فرزند شما باشد. ماست در واقع کلسیم بیشتری نسبت به یک فنجان شیر دارد.

 

هوموس

از مواد غذایی است که برای عملکرد قلب مفید است و اکثر بچه ها خوردن آن را دوست دارند ! این خوراکی از فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین تشکیل شده  کسانی که آن را با  لوبیا و روغن زیتون مصرف می کنند بسیار مفید است  هوموس غذایی کامل است. کربوهیدرات سوخت را تامین می کند، در حالی که پروتئین و فیبر کمک  کرده تا سیر بمانید  با  هویج و یا استفاده از آن به جای سس مایونز بر روی ساندویچ برای کودکان مفید است  سعی کنید آنرا از فروشگاه خریداری و یا نسخه خانگی سریع درست کنید.

 


ماهی آزاد

اگر برای یک وعده غذایی شما به ماهی فکر می کنید  به فرزند خود خدمت بزرگی می کنید ،. ماهی قزل آلا وحشی یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا است که برای رشد مناسب کودکان مفید است و همچنین اسیدهای چرب امگا 3 که برای رشد مغز و سلامت قلب ضروری است به علاوه یکی دیگر از غذاهای سریع و آسان برای برای پدر و مادر های شاغل است ، ماهی قزل آلا به دلیل عطر و طعم طبیعی خوب خود نیاز به چاشنی کمی  دارد و می تواند فقط در چند دقیقه  پخته یا کبابی شود. اگر از  سطح جیوه آن نگران هستید  توجه داشته باشید که ماهی قزل آلا به طور مداوم توسط FDA به عنوان یکی از پنج ماهی  که سطح جیوه  آن ها در پایین ترین مقدار است  قرار گرفته.

 

آووکادو

آووکادو سرشار از چربیهای اشباع نشده (چربی خوب) است که بچه ها در واقع در رژیم غذایی خود هر روز به آن نیاز دارند. در واقع، توصیه می شود که بچه ها  25 تا 35 درصد  از کالری  روزانه خود را از چربی ها دریافت کنند  و در درجه اول آنهایی که غیر اشباع اند. چگونه شما کودک خود را وادار به خوردن این میوه سبز کنید ؟ برای مصرف بیشتر این میوه توسط بچه ها می توانید آن را با سس مایونز یا پنیر خامه ای آماده کنید آووکادو رسیده باید به راحتی با چنگال برداشته شود می توانید  مخلوط  آن را در یک ظرف  آب لیمو و نمک بگذارید تا  خوشمزه شود. در واقع، آوکادو رسیده یک غذای مناسب  برای کودک شما ست.

 

انبه

یک فنجان از این میوه  گرمسیری شیرین یک روز کامل ویتامین c  بدن را تامین می کند  , سیستم ایمنی بچه ها را قوی  و دندان ها و لثه ها را سالم نگه می دارد همچنین 3 گرم فیبر و  فقط حدود 100 کالری دارد. انبه تازه یا کمپوت آن برای استفاده در انواع  اسموتی یا دسر ها و  پودینگ مناسب است  آیا می خواهید یک راه سرگرم کننده برای خنک کردن بچه های خود را و ارائه یک میان وعده مغذی داشته باشید ؟ انبه را پوست کنده و  در مخلوط کن بریزید  پوره را در قالب بستنی چوبی یا سینی مکعبی یخ بریزید و در فریزر بگذارید . پس از  چند ساعت، شما انبه منجمد دارید!

منبع: CookingLight
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید