preloader

ارتباط مصرف روزانه شکلات با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی


ارتباط مصرف  روزانه شکلات با کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10831 اشتراک گذاری :

 

 

آیا یک پزشک بعد از معاینه می تواند به شما یک نسخه برای  مصرف روزانه شکلات دهد؟  با توجه به مطالعات اخیر؛ محققان نشان می دهند که مصرف روزانه مقدار کمی شکلات ممکن است خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را کاهش دهد .

باید به شکلات به عنوان یک دارو نگاه کرد و هر چند وقت یکبار ازآن لذت برد ، این مسئله با توجه به چربی و قند بالای آن، جای تعجب ندارد.  مصرف اضافی شکلات می تواند به مشکلات سلامتی مانند پوسیدگی دندان و چاقی منجر شود.

با این حال، مطالعات نشان می دهند مصرف متعادل شکلات به طور منظم ممکن است مزایای سلامتی قابل توجهی برای عملکرد بهتر بدن داشته باشد  به خصوص زمانی که  از نوع شکلات تیره استفاده شود .
شکلات تیره دارای بالاترین مقدار کاکائو است به این معنی  که بالاترین سطح آنتی اکسیدان  ، مخصوصا   فلاونوئیدها - که می تواند  از برخی از انواع آسیب های سلولی جلوگیری کند را داراست.

 در یک آزمایش اطلاعاتی از مصرف کنندگان شکلات از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. هدف محققین  از این مطالعه  ، بررسی این مسئله بود که آیا مصرف شکلات با مقاومت به انسولین که در آن سلول های بدن به طور موثر به انسولین پاسخ نمی دهند و سبب بالا رفتن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی می شود مرتبط است یا خیر  .
آنها همچنین تاثیرات مصرف شکلات بر سطح آنزیم های کبدی را نیز بررسی کردند و عملکرد کبد را اندازه گیری نمودند.

مقاومت به انسولین با مصرف روزانه شکلات کاهش می یابد

محققان دریافتند که در 81.8 درصد از شرکت کنندگان مطالعه ، با مصرف میانگین 24.8 گرم روزانه شکلات ،
در مقایسه با شرکت کنندگانی که هر روز شکلات مصرف نمی کردند، میزان مقاومت به انسولین کاهش یافت و سطح آنزیم های کبدی بهبود پیدا کرد  .

این یافته ها پس از در نظر گرفتن میزان سن ، جنس، تحصیلات، شیوه زندگی، و عوامل غذایی  شرکت کنندگان محاسبه شد.


عوامل غذایی شامل مصرف چای و قهوه که سرشار از آنتی اکسیدان پلی فنول است و محققان می گویند پتانسیل این را دارند که مانند شکلات باعث تحریک مزایای قلب شده و فرد را از ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و سکته مغزی حافظت کنند.


با توجه به نتایج بدست آمده ،شرکت کنندگانی که شکلات بیشتری مصرف می کردند از نظر فیزیکی فعال تر، جوان تربوده و تحصیلات بیشتری نسبت به کسانی که شکلات مصرف نمی کردند داشتند.

 

می توان شکلات تیره را در رژیم غذایی گنجاند ؟


یافته ها نشان می دهد که مصرف شکلات ممکن است خطر ابتلا به اختلالات قلبی را با بهبود سطح آنزیم های کبدی و محافظت در برابر مقاومت به انسولین کاهش دهد.


با توجه به شواهد، از جمله مطالعه، محصولات مبتنی بر کاکائو ممکن است به شما یک توصیه رژیم غذایی برای مصرف شکلات تیره اضافی  برای بهبود سلامت قلبی شود.  با این حال، نتایج مشاهده نیاز به شواهد محکمه پسند و  قوی دارد .

کاربردهای بالقوه این دانش شامل توصیه های متخصصان مراقبت های سلامتی برای تشویق افراد به مصرف طیف گسترده ای از غذاهای غنی از فیتوکمیکال است  که می تواند شامل شکلات تیره در مقادیر متوسط شود.

در اینجا مهم تشخیص تفاوت بین شکلات ها که شامل کاکائو طبیعی و شکلات پردازش شده و  پر کالری است

بنابراین با فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و دیگر عوامل باید برای جلوگیری از افزایش وزن در طول زمان به دقت و متعادل شکلات مصرف کرد. 

منبع: Medicalnewstoday
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید