preloader

بدترین مواد غذایی که در یخچال خود نگهداری میکنید


بدترین مواد غذایی که در یخچال خود نگهداری میکنید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10990 اشتراک گذاری :

اکثر مردم یخچال را به عنوان یک منطقه ایمن تغذیه ای در خانه برای غذاهای تازه با حداقل فرآوری مثل میوه ها و سبزیجات، ماست، شیر می دانند  . با این حال، برخی از کالاهای اساسی شما در آن وجود دارد که با ذخیره کردن ممکن است دیگر به اندازه ای که فکر می کنید  سالم نباشند.  در واقع، تحقیقات جدید نشان می دهد که بسیاری از ما که تمایل به پرخوری داریم  هنگام مصرف مواد غذایی "سالم"  ناخودآگاه، زود تر سیر می شویم.


راه حل؟ بعد از دانستن اینکه چه چیزهایی بد هستند راحت تر  می توان  مواد غذایی خوب و مناسب را در یخچال نگه دارید  اگر شما آن مواد را در خانه نداشته باشید مسلما از آن استفاده نخواهید کرد .

 

شیر و ماست کم چرب

در حال حاضر شما می دانید چربی های موجود در برخی مواد غذایی مانند آوکادو و آجیل، برای شما چربی های سالمی محسوب می شوند.  با این حال، اما هنوز هم مصرف محصولات لبنی کم چرب وسوسه انگیز است ، این طور نیست؟ باید ذهن خود را تغییر دهید. دانشمندان دریافتند افرادی که محصولات لبنی پر چرب مصرف می کنند 46٪ احتمال کمتری از ابتلا به دیابت را در طول یک دوره 15 ساله  در مقایسه با کسانی که شیر بدون چربی و ماست و پنیر کم چرب مصرف کردند نشان دادند. 

 در صورتی که متقاعد نشده اید مثال دیگری می زنیم .در یک مطالعه دیگر روی بیش از 18000 زن میانسال، نشان داد ، کسانی که لبنیات بیشتر با چربی بالا خوردند 8 درصد کمتر در طول زمان در مقایسه با کسانی که کمتر خوردند به چاقی مبتلا شدند .

گزینه بهتر: شیر و ماست پر چرب. نه تنها طعم و مزه بهتری دارند  بلکه  کارشناسان تغذیه فکر می کنند  که محتوای چربی بالاتر ممکن است روند سیرشدن را بهبود ببخشد و در نهایت منجر به کاهش مصرف کالری و کاهش وزن گردد.

سبزیجات منجمد با سس

سبزیجات منجمد یک راه عالی برای اطمینان از اینکه  بدانید در حال مصرف سبزیجات خودتان بدون هیچ گونه نگرانی در مورد خرابی آن ها هستید می باشد  با انجماد سبزیجات از نزدیک مزرعه زمان حمل و نقل  هم  کوتاه تر می شود.

 سس ها حاوی مقدار بالایی از چربی و سدیم نسبت به  زمانی اند که  مثلا شما  کمی کره روی سبزیجات خود در خانه بمالید  یک فنجان کلم بروکلی ، گل کلم و هویج شامل فقط 34 کالری و 40 میلی گرم سدیم را مقایسه کنید با به یک فنجان از مخلوط پنیر چدار  یا کچاب، که شامل 141 کالری، 693 میلی گرم سدیم، و 7 گرم چربی اشباع است.

گزینه بهتر: خرید سبزیجات منجمد ساده و کمی روغن زیتون .سعی کنید این دستور العمل را با سبزیجات یخ زده خود امتحان کنید.

مایونز

آن را دوست دارید یا از آن متنفرید، نمی توان انکار کرد که سس مایونز یک جزء اصلی و عمده یخچال است. اما با 100 کالری در هر قاشق غذاخوری میتواند یک ساندویچ معمولی را به یک بمب کالری تبدیل کند.


گزینه بهتر: خردل یک جایگزین عالی است، اما اگر شما هوس یک سس با بافت خامه ای و عطر و طعم غنی تری هستید ، سعی کنید سس پستو، که با روغن زیتون درست شده و برای سلامتی قلب بی ضرر می باشد را امتحان کنید .

نان سفید

ممکن است فکر کنید یک نان سفید همراهی بی ضرر برای مصرف کره بادام زمینی و یا دیگر مواد ساندویچ است. اما نان سفید با آرد تصفیه شده، که از سبوس و جوانه (و همچنین پروتئین و مواد مغذی کلیدی) محروم شده ساخته می شود .  علاوه بر این پروتئین و فیبر آن از نان گندم کامل پایین تر است مطالعات نشان می دهد که این غلات تصفیه شده حتی ممکن است برای قلب خطرناک باشد.

گزینه بهتر: نان غلات کامل. نه تنها آنها برای شما بهتر اند بلکه سبب کاهش وزن می شوند  اما تحقیقات نشان می دهد  که خوردن بیشتر غلات کامل با کاهش مرگ و میر به ویژه مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی  به میزان 15٪ پایین تر است. مطمئن باشید از غلات سبوس دار که از 100٪ غلات کامل تهیه شده استفاده می کنید.

گوشتهای فرآوری شده

در سال گذشته، سازمان بهداشت جهانی گزارشی حاکی از این که گوشت فرآوری شده سرطان زا است منتشر کرد. یک گروه از دانشمندان متشکل از 10 کشور بیش از 800 مطالعه در زمینه سرطان و گوشت پخته و سوسیس و کالباس  مورد بررسی قرار گرفت و نشان داد این مواد می توانند به شکل بالقوه ای سرطان زا باشند.

گوشت های فراوری شده اغلب به اندازه 1000 میلی گرم سدیم در هر وعده غذایی خود دارد  یعنی نزدیک به نیمی از مصرف توصیه شده روزانه شما. نمک در هات داگ و سوسیس و کالباس بسیار بالاست، این میزان موجب انقباض غیر ارادی ماهیچه ها می شود .  محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که مردم از خوردن یک وعده 1.8 اونسی گوشت فرآوری شده هر روز 42 درصد بالاتر خطر بیماری های قلبی و 19 درصد بالاتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند . مطالعات دیگر نشان داده اند که خوردن گوشت چند بار در ماه شما را در معرض ابتلا به  COPDقرار می دهد.

گزینه بهتر: شما هنوز هم می توانید از گوشت استفاده کنید اما فقط ازسهم  یخچال خود و با مارک هایی که رقم نیترات افزوده شده به آن ها صفر است و نمک اضافه شده به آن بسیار کم.

سودا

می تواند شما را از نوشابه های حاوی حدود 140 کالری و 10 قاشق چایخوری قند  نجات دهد و تشنگی را تسکین دهد. در واقع، یک مطالعه که در نوع خود بزرگترین بود ، توسط دانشمندان دانشگاه آیووا انجام شد آن ها دریافتند که نوشیدن دو یا چند نوشیدنی رژیمی در روز، خطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنان یائسه سالم  را تا 30٪ افزایش می دهد. این بررسی همچنین نشان داد مصرف کنندگان نوشابه های رژیمی احتمالا 50 درصد بیشتر از یک  فرد معمولی به بیماری های مربوط به  سلامت قلب و عروق مبتلا می شوند . چه چیزی بیشتراز  نوشیدن منظم نوشابه در رژیم غذایی می تواند  افراد را به سندرم متابولیک ، فشار خون بالا، افزایش وزن در ناحیه معده و مقاومت به انسولین مبتلا کند . مصرف نوشابه ها شانس شما برای ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد .آیا باور ندارید؟ سودا هم یک نوشیدنی بزرگ است که در یخچال نگهداری می شود.  اگر شما کودک  و نوجوانانی در خانه دارید کالری اضافی از این نوشیدنی-شیرین شده با شکر، از علل بزرگ چاقی در دوران کودکی است.
گزینه بهتر: آب، آب میوه تازه.

بستنی

چه چیزی راحت تر از برداشتن یک بسته بستنی برای دسر است؟ در حالی که حتی بستنی پر چرب تنها شامل حدود 150 کالری در هر نصف فنجان است اما می تواند برایتان به کابوسی شبانه تبدیل شود.  اگر شما با  اولین قاشق از بستنی شروع به خوردن بیشتر و بیشتر می کنید در عرض چند دقیقه تبدیل به چربی، قند و کالری می شود مثل نوشابه ها.

بستنی می تواند به عنوان یک وعده غذا مصرف شود. بنابراین اگر بستنی را به عنوان دسر یا میان وعده انتخاب می کنید باید در مقدار کنترل شده ای باشد.  


گزینه بهتر: ظروف یخ را با  ماست ساده یا یونانی پرکنید و به جای بستنی از آن استفاده کنید می توانید از  میوه های تازه، عسل، و یا حتی یک بیسکوییت  خرد شده در آن استفاده کنید.

سیب زمینی سرخ کرده

آیا فکر می کنید  که سیب زمینی سرخ کرده ای که شما در خانه درست می کنید  سالم تر از آنهایی است که از فست فود می خرید ؟ این فکر فریبی بیش نیست !.  اکثر محصولات سیب زمینی سرخ شده. محتویات چربی و نمک بالایی دارند. خوردن برخی مواد غذایی خاص باعث می شود  مردم به سرعت بیش از دیگران وزن اضافه کنند.  بدترین مقصر افزایش وزن کیست؟ سیب زمینی سرخ کرده! خوردن یک وعده سیب زمینی سرخ کرده در روز به تنهایی منجر به اضافه وزن 3.4 پوند در 4 سال خواهد شد.

گزینه بهتر: سیب زمینی را با پوست بپزید  (60 نوع مختلف از مواد شیمیایی گیاهی و ویتامین ها در پوست و گوشت سیب زمینی وجود دارد)، و یا با کمی روغن زیتون و کمی نمک در فر بپزید.

منبع: MSN
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید