preloader

اعتیاد چیست؟


اعتیاد چیست؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10987 اشتراک گذاری :

 

اگر به چیزی اعتیاد دارید بدانید تنها شما نیستید. با توجه به آمار ها، از هر سه نفر یک نفر به چیزی معتاد است.اعتیاد به عنوان نداشتن کنترل بر انجام چیزی است. مصرف و استفاده از چیزی یا انجام کاری که برای فرد مضر می باشد تعریف شده است.
اعتیاد به طور عادی با قمار، مواد مخدر، الکل و نیکوتین همراه است، اما این امکان وجود دارد اعتیاد در مورد هر چیزی باشد از جمله:
کار - معتاد به کار خود را در کارش به حدی غرق می کند که سایرین و خود از آن رنج می برند و خستگی جسمی و وسوا به دنبال دارد . این افراد از زندگی خانوادگی و اجتماعی خود رنج می برند و شما ممکن است یک معتاد به کار را هرگز نتوانید در تععطیلات ببینید

اعتیاد به اینترنت

 کامپیوتر و استفاده از تلفن همراه این روزها در حال افزایش است، به طوری که استفاده بیش از حد از کامپیوتر و اینترنت اعتیاد آور است. افراد ممکن است ساعت ها در شبانه روز را صرف گشت و گذار در اینترنت و یا بازی های رایانه ای کنند در حالی که از جنبه های دیگر زندگی خود غافلند .


اعتیاد به حلال ها

اعتیاد به سوء مصرف مواد فرار است که شما استنشاق می کنید مانند چسب، ذرات معلق در هوا، بنزین و یا سوخت سبکتر به شما احساس مسمومیت می دهد . حلال می تواند کشنده باشد.


اعتیاد به خرید

- خرید کردن تبدیل به نوعی اعتیاد می شود زمانی که شما چیزهایی که نیاز ندارید می خرید. این است که به سرعت بعد از خرید احساس گناه، شرم و یا ناامیدی به شما دست می دهد

چه چیزی باعث اعتیاد می شود ؟


دلایل بسیاری برای اینکه چرا اعتیاد شروع شده است وجود دارد . در مورد مواد مخدر، الکل و نیکوتین، این مواد روی احساس شما هم جسمی و هم ذهنی تاثیر می گذارد این احساسات می تواند لذت بخش بوده و همین امر سبب ایجاد یک میل قدرتمند و شدید به استفاده مجدد از مواد است.
قمار ممکن است جنبه روانی مشابه مواد را پس از پیروزی داشته باشد و به دنبال آن ایجاد یک احساس نیاز قوی که منجر به میل دوباره فرد به بازی می گردد این کار می تواند به یک عادت مبدل شود که جلوگیری از انجام آن بسیار سخت است

معتاد بودن به چیزی بدان معنی است که داشتن آن باعث می شود شدت علائم ترک، پایین بیاید ". از آنجا که این موضوع می تواند ناخوشایند باشد و انجام یا داشتن آن آسان تر می شود .، و این چرخه همچنان ادامه دارد.
اغلب، اعتیاد خارج از کنترل می شود چرا که شما برای برآوردن ولع مصرف و رسیدن به "آن نیاز بیشتر و بیشتر " می خواهید

چگونه اعتیاد می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد


فشار مدیریت کردن یک اعتیاد به طور جدی می تواند به زندگی کاری و روابط شما آسیب برساند. در مورد سوء مصرف مواد (به عنوان مثال، مواد مخدر و الکل) اعتیاد می تواند اثرات روانی و جسمی جدی داشته باشد.
برخی مطالعات نشان داده اند اعتیاد ژنتیکی است، اما عوامل محیطی، مانند اطرافیان معتاد، نیز سبب افزایش خطر اعتیاد می شوند.
اعتیاد می تواند یک راه فرار از مسائل دشوار باشد. بیکاری و فقر می تواند اعتیاد را آغاز کند، همراه با استرس و فشار عاطفی یا شغلی است.


کمک گرفتن برای درمان اعتیاد


اعتیاد یک بیماری قابل درمان است. هر اعتیادی ، راه هایی درمانی خود را دارد که شما می توانید در مورد آن کمک بخواهید . شما می توانید برای درمان به مشاور مراجعه کنید و یا با یک سازمان متخصص در امور کمک به معتادین تماس بگیرید  

منبع: NHS
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید