preloader

۵ صبحانه مقوی


۵ صبحانه مقوی
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11893 اشتراک گذاری :

همه  ما شنیده ایم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است. در حالی که برخی از محققان تحقیقاتی علمی در این خصوص انجام داده اند که نشان می دهد چرا صبحانه  به عنوان مهمترین وعده غذایی روز است. مطالعات نشان داده اند که حذف وعده غذایی صبح شما ممکن است به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی، دیابت، و حتی چاقی مرتبط باشد.
اما قبل از اینکه با شتاب قهوه شیرین یا تلخ صبحتان را میل کنید ، به یاد داشته باشید چیزی که شما دراولین وعده غذایی خود می خورید مهم است. در اینجا 5 صبحانه مغذی برای کمک به شروع  پر انرژی روز را بیان می کنیم.


1- بمب اسموتی سبز

یک راه سریع و آسان درست کردن یک  وعده مساوی از میوه و سبزی ، همراه با کربوهیدرات و پروتئین سالم،  یک اسموتی در صبحانه است . این اسموتی شامل کلم پیچ و موز برای آنتی اکسیدان و انرژی، ماست یونانی برای سیر نگه داشتن و روغن کانولا غنی از امگا 3 برای قلبی سالم است که بصورت اسموتی و خام مخلوط و مصرف می شود.

 

2- جو

مصرف جو دو سر یک راه ایده آل برای شروع روز شماست. سرشار از غلات کامل، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده، جو دوسر که شما را پرانرژی و راضی نگه خواهد داشت .اما چطور می شود  در زمان کوتاه صبح آن را آماده کرد؟ مشکلی نیست آن را از شب قبل با شیر یا ماست ، میوه های تازه  و آجیل ترکیب  کرده و در یخچال  قرار دهید تا در طول شب خیس بخورد .به این ترتیب شما درصبح، یک صبحانه سرد آماده و مقوی خواهید داشت.


3-. صبحانه بوریتو(املت)

با برخی از ادویه ها در شروع روز چطورید ؟ ترکیب 2 عدد تخم مرغ کامل و 1 سفید ه و یا 4 عدد سفیده تخم مرغ با 1-2 برش خرد شده بیکن کانادایی و اضافه کردن اسفناج خرد شده، فلفل خرد شده، و سالسا  با کمی ذرت و یا آرد  کامل ذرت حداقل 5 گرم پروتئین دارد.

 

4- پنکیک پروتئین

اگر هوس کربوهیرات کردید و یا نیاز به انرژی برای جست و خیز داشتید ، سعی کنید یک پنکیک پروتئین درست کنید. آنها ساخته شده از تخم مرغ و کره در مقایسه با پنکیک سنتی مبتنی بر گندم پروتئین بیشتری به شما می دهد  دو پنکیک بزرگ بیش از 15 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر به شما می دهد  و  به اندازه کافی شما را برای صبح سیر می کند.


5- پنیر و میوه

برای یک وعده غذایی صبح بدون دردسر، پنیر را فراموش نکنید. یک فنجان پنیر کم چرب و یا خامه بدون چربی حدود 28 گرم پروتئین دارد. می توانید وعده خود را با بادام خرد شده، میوه های تازه یا یخ زده و یا کمی دارچین میل کنید .

منبع: webmd
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید