preloader

الکل باعث بروز 7 نوع سرطان است


الکل باعث بروز 7 نوع سرطان است
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11454 اشتراک گذاری :

با توجه به مقاله جدید منتشر شده نوشیدن الکل ممکن است سبب بروز هفت نوع مختلف سرطان باشد.مطالعات قبلی ارتباط بین نوشیدن الکل و افزایش خطر ابتلا به سرطان های خاص را نشان داده بودند اما با این حال، اثر مستقیم الکل در ابتلا به سرطان مشخص نبود .مطالعات عمده ای درخصوص بررسی رابطه مصرف الکل و ابتلا به سرطان در دهه گذشته انجام شده ازجمله بررسی موسسه تحقیقات سرطان آمریکا و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان.

7 تاثیر عمده الکل بر سلامتی شما

شواهد قوی مبنی بر اینکه الکل باعث بروز سرطان می شود وجود دار.د

شواهدی از ارتباط علت و معلولی از مصرف الکل با سرطان اوروفارنکس (بخشی از گلو)، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ، راست روده و پستان زنان وجود دارد

همچنین شواهدی از ارتباط قوی بین مصرف الکل و سرطان های دیگر، مانند پروستات، پانکراس و ملانوم وجود دارد. با این حال، شواهد کافی در این رابطه به محققان این اجازه را می دهد تا در این مقاله به این نتیجه برسند که رابطه علت و معلولی برای این سرطان ها و مصرف الکل وجود دارد.

علاوه بر هر یک از این هفت سرطان که به طور مستقیم با الکل مرتبط است، مطالعات قبلی نیز از وجود رابطه بین میزان مصرف و افزایش خطر ابتلا به سرطان خبر داده است به این معنی که مصرف دوز الکل بیشتر سبب افزایش احتمال توسعه سرطان را برای فرد در بر خواهد داشت با توجه به مقاله مطالعات قبلی نشان داده اند که برای برخی از سرطان ها، خطر ابتلای فرد یا پیشرفت سرطان زمانی که فرد نوشیدن را متوقف می کند پایین می آید

بر طبق نتایج تحقیقات ارتباط بین مصرف الکل و سرطان های دهان و گلو قوی تر از ارتباط بین مصرف الکل و سرطان های دیگر است. به عنوان مثال، نوشیدن بیش از 50 گرم الکل در روز با افزایش چهار تا هفت برابری خطر پیشرفت سرطان دهان و گلو یا سرطان مری در مقایسه با کسانی که اصلا الکل مصرف نکردند ،همراه بود.

مکانیسم دقیقی که طی آن الکل باعث بروز سرطان می شود هنوز به خوبی درک نشده است، در واقع، ممکن است بسته به جایی که الکل در بدن اثر می گذارد سرطان متفاوت باشد

به عنوان مثال، دانشمندان معتقدند ترکیبی که به شکل الکل تجزیه می شود مسئول توسعه سرطانهای دهان، گلو، مری و کبد است. این ترکیب، استالدهید می سازد که الکل با بزاق یا با مولکول ها در کبد تجزیه می شوند. استالدئید در تماس مستقیم با بافت های دهان، گلو، مری و کبد قرار می گیرد و می تواند DNA سلول های این بافت ها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به سرطان شود .
در سرطان پستان، الکل ممکن است سبب افزایش سطح استروژن در بدن شود با توجه به این که میزان سطح این هورمون با بیماری مرتبط است.

محدودیت هایی در پژوهش وجود دارد. به طور خاص، بسیاری از مطالعات بر تحلیل گزارش های افراد از میزان مصرف الکل استوار است و این غیر معمول نیست که افراد معمولا کمتر از آن چه واقعا الکل نوشیده اند گزارش می کنند .

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Live Science
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید