preloader

۱۱ روش کاهش پف زیر چشم


۱۱ روش کاهش پف زیر چشم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 12002 اشتراک گذاری :

 

1-نمک کمتری مصرف کنید:

حتما تا به حال متوجه شده اید که وقتی غذای پرنمک می خورید پف زیر چشمتان بیشتر می شود . علت این امر این است که نمک باعث می شود مایعات بدن در برخی نواحی مثل اطراف چشم ها جمع شوند. بسیاری از مردم بریتانیا حدود 7-10 گرم در روز نمک می خورند که این میزان نمک بیش از نیاز بدن است . بنابراین نمکدان را از دسترستان دور کنید و یک رژیم غذایی کم نمک داشته باشید.(یعنی کمتر از 6 گرم یا یک قاشق چایخوری نمک). در ضمن حواستان به نمک زیاد پنهان در غذاهای فرآوری شده هم باشد.

2-آلرژی خود را درمان کنید:

سیاهی و پف زیر چشم ممکن است در اثر اجتماع مایعات در زیر چشم ناشی از آلرژی های فصلی و تب و یونجه باشد . سرماخوردگی ها و عفونت های سینوسی هم ممکن است باعث این امر شوند.خبر خوب این است که که شما می توانید آلرژی خود را با یکسری داروها که نیازی به تجویز پزشک هم ندارند درمان کنید . این داروها آبریزش بینی و پف زیر چشم را برطرف می کنند.

3-از نتی پات استفاده کنید:

نتی پات وسیله ای شبیه یک قوری کوچک است که آب را از یک سوراخ می ریزید و از سوراخ دیگر بیرون می آید.در این وسیله آب نمک می ریزند و برای شست و شوی بینی در افرادی که آلرژی و سرماخوردگی و یا مشکلات سینوسی دارند استفاده می شود و از آنجایی که مشکلات گفته شده باعث پف چشم هم می شوند پس استفاده از نتی پات این مشکل را هم برطرف می کند.با باریک شدن مخاط بینی و بیرون آمدن آن از مجرای بینی راه بینی باز می شود.تحقیقات نشان داده است که این وسیله مفید است و افرادی که علائم شدید مشکلات سینوسی داشتند با استفاده از این وسیله یا دیگر وسایلی که بینی را با آب نمک شست و شو می دهند مشکلشان برطرف شده است.سرویس سلامت پزشکی توصیه می کند که افرادی که دچار مشکلات مربوط به بینی هستند بینی شان را با استفاده از آب نمک شست و شو دهند حال چه با نتی پات یا با هر وسیله ی دیگر.

4-درست و راحت بخوابید:

خوابیدن به شکم یا پهلو باعث می شود مایعات در زیر چشمتان جمع شود . شما می توانید با عوض کردن نحوه ی خوابیدنتان تاثیرات نیروی جاذبه را بر روی بدنتان در هنگام خواب برعکس کنید . سعی کنید به پشت بخوابید یا زیر سرتان بالش اضافه بگذارید.

5-قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

اگر تمام شب آرایش بر روی صورتتان باشد به احتمال زیاد وقتی بیدار می شوید خواهید دید که چشمانتان پف کرده است. در هنگام خواب ریمل تکه تکه و وارد چشمانتان می شود و این امر موجب تحریک و سوزش چشم ها و جمع شدن آب در اطراف چشم ها و یا حتی قرمزی و عفونت چشم می شود.با چشمانتان مهربان باشید و با یک صابون ملایم و آب و یا پاک کننده ی آرایش آرایشتان را هر شب پاک کنید.

6-مصرف الکل را محدود کنید:

ولی مصرف نوشیدنی های الکلی خشکی بدن را تشدید و پوست اطراف چشم را شل و گودی دور چشم را بدتر می کنا اگر الکل زیادی بخورید به دلیل خشکی بدن باید قبل از خواب آب زیادی بنوشید. برای زیر چشمتان از مرطوب کننده استفاده کنید تا آبرسانی به پوست را زیاد کند.

7-از محصولات حفاظتی آفتاب استفاده کنید:

اشعه های UV آفتاب به داخل پوست نفوذ می کنند و باعث آسیب به سلول های پوست و چین و چروک زودهنگام و آویزان شدن پوست اطراف چشم می شود . از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید و عینک آفتابی بزنید تا از چشم ها و پوست اطراف آن محافظت کنید. حواستان باشد که عینک آفتابی ای که می خرید استاندارد و سطح حفاظتی اشعه های UVA ,UVB آن استاندارد باشد.

8-سیگار را ترک کنید:

سیگار کشیدن سرعت چروک شدن اطراف چشم و صورت شما را به میزان زیادی افزایش می دهد .کارشناسان می گویند شل شدن پوست اطراف چشم در افراد سیگاری بیش از بقیه است چراکه سیگار پوست را خشک و شل می کند. پژمرده شدن پوست اطراف چشم ها هم اولین علاومت مصرف دخانیات است.

9-گذاشتن کمپرس آب سرد:

ریختن آب سرد به چشم ها و استفاده از کرم های پوشاننده راه هایی خوبی برای برطرف کردن پف و سیاهی دور چشم نیستند.گذاشتن کمپرس آب سرد در زیر چشم ها تاثیر بیشتری دارد . بعضی از کارشناسان استفاده از چای کیسه ای سبز خنک را برای زیر چشم توصیه می کنند ولی برای اینکار از قطعه های خیار سرد هم می توان استفاده کرد.نکته ی مهم پایین بودن دما است و حتی یک کیسه نخود یخ زده هم می تواند برای این منظور مفید باشد . ولی حواستان باشد که کیسه یخ را مستقیما زیر چشم نگذارید بلکه آن را در یک پارچه بپیچید و چشم هایتان را ببندید و آن را 10-15 دقیقه زیر چشمتان قرار دهید.

10-استفاده از مرطوب کننده:

محصولات زیادی در بازار هستند که سازندگان آنها ادعا می کنند این کرم ها پف و چروک زیر چشم را کاهش می دهند . پزشکان می گویند بیشتر کرم های حاوی کلاژن ضد چروک مفید نیستند چراکه دانشمندان می گویند مولکول های بزرگ کلاژن نمی توانند جذب پوست شوند و تنها تا زمانی که پاک یا شسته نشوند روی پوست باقی می مانند . استفاده از یک مرطوب کننده ی خوب جلوی خشکی و چروک شدن پوست را می گیرد و مفید تر است. کارشناسان می گویند مرطوب کردن پوست جلوی چروک شدن پوست را می گیرد و باعث سلامتی آن می شود. مرطوب کننده ها باعث درخشندگی پوست هم می شوند.

11-پوشاندن سیاهی دور چشم:

استفاده از کانسیلرها باعث برطرف شدن مشکل سیاهی دور چشم نمی شود ولی تا حدی آن را می پوشاند . از کانسیلری استفاده کنید که همرنگ پوست صورتتان یا یک درجه روشن تر باشد تا به خوبی زیر چشمتان را بپوشاند . سعی کنید کانسیلر هایی را تهیه کنید که فاکتور حفاظتی آفتاب 15 دارند تا در برابر تاثیرات آفتاب هم ا زپوستتان محافظت کنند و اگر پوستتان چرب است کانسیلر فاقد چربی بخرید. 

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید