preloader

استفاده از قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود


استفاده از قهوه ممکن است باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11391 اشتراک گذاری :

زنانی که در روز چهار فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند ،20 درصد کمتر از اختلالات خلقی رنج می برند .

قهوه دوستدار قلب:  

از نتایج یک مطالعه جدید این طور به نظر می رسد ،زنانی که چهار فنجان یا بیشتر در روز قهوه کافئین دار می نوشند نسبت به کسانی که اصلا قهوه نمی نوشند یا حداکثر روزی 1 فنجان می نوشند کمتر از درد ها و فشار های قلبی رنج می برند.

از این رو توصیه به مصرف منظم قهوه به عنوان یک راه برای جلوگیری از افسردگی بیان می شود .

ممکن است نگرانی هایی در مورد تاثیرات منفی مصرف قهوه نیز وجود داشته باشد. کافئین در دوزهای بالا در طولانی مدت با افزایش اضطراب و سایر بیماری های روانی همراه است و در طول زمان این موضوع منجر به طولانی شدن استرس می گردد و این موضوع ،ممکن است دلیلی برای  برای محدود کردن کافئین باشد .

80 درصد سهم کافئین در جهان به صورت قهوه مصرف می شود که  در حال حاضر به طور گسترده استفاده از آن به عنوان محرک سیستم عصبی مرکزی در جهان است

محققان اثر کافئین را بر سلامت قلب با نشانگر التهاب و سرطان سنجیده اند که به طور کلی اثرات آن خوش خیم و یا حتی مثبت بود اما تحقیقات نسبتا کمی روی  اثرات آن بر خلق و خو انجام شده است.

از همین  تحقیقات کمی که انجام شده می توان نتیجه گرفت به طور کلی مصرف  قهوه روی با اثری مثبت بر کاهش علائم افسردگی و حتی کاهش خطر ابتلا به خودکشی همراه است.

کافئین اثرات کوتاه مدت مثبتی در خلق و خو، احساسات ذهنی بهتر از داشتن انرژی و هوشیاری بیشتر به همراه دارد

برای مشاهده عینی اینکه آیا مصرف قهوه در دراز مدت با کاهش خطر ابتلا به افسردگی همراه است  محققان  روی 51000 زن، که به طور متوسط 63 سال داشتد مطالعاتی انجام دادند ، شایان ذکر است که هیچ کدام از زنان در ابتدای مطالعه نشانه ای از افسردگی نداشتند و هیچ یک از آنان  داروهای ضد افسردگی مصرف نمی کردند . میزان افسردگی جدید تشخیص داده شده همراه با استفاده طولانی مدت از داروهای ضد افسردگی در طولانی مدت در این زنان اندازه گیری شد.زنانی که چهار فنجان یا بیشتر در روز قهوه نوشیدند خطر ابتلا به افسردگی شان 20 درصد  کاهش یافت ، کسانی که روزانه 2  فنجان قهوه نوشیدند در مقایسه با آن دسته از زنانی که یک فنجان یا کمتر در روز نوشیدند  15 درصد کاهش خطر ابتلا به افسردگی  و این در حالی است که  نوع  بدون کافئین این نوشیدنی با افسردگی در ارتباط باشد.

کارشناسان می گویند رابطه بین قهوه کافئین دار و افسردگی یک مقدار مشخصی از حس بیولوژیکی ناشی می شود. 

کافئین  تحت تاثیر انتشار چند انتقال دهنده عصبی، از جمله دوپامین و سروتونین است  که در تنظیم خلق و خو و افسردگی دخیل اند.

کارشناسان هنوز واقعا نمی دانند که چرا قهوه می تواند افسردگی را در طولانی مدت کاهش دهد اما افراد معمولا اثرات کوتاه مدت آن را متوجه می شوند اگر کافئین اثرات ضد افسردگی داشته باشد  ممکن است دانشمندان قادر به پیدا کردن ترکیبات با اثر ضد افسردگی و حتی قوی تر از آن باشیم هر چند، محققان باید برای تعیین اینکه آیا در این مورد یک رابطه علت و معلولی قوی وجود دارد یا خیر بیشتر تحقیق کنند

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید