preloader

افسردگی بالینی علل، علائم و درمان


افسردگی بالینی علل، علائم و درمان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11404 اشتراک گذاری :

 

معرفی

افسردگی چیزی بیش از داشتن یک احساس ناراحتی ساده و یا تغذیه بد برای چند روز است.
همه ما دوره ای احساس بی انرژی بودن و افسردگی را تجربه کرده ایم، اما زمانی که شما افسرده اید احساس مداوم شما  برای هفته ها یا ماه ها به طول می انجامد، نه فقط چند روز.

برخی از مردم هنوز فکر می کنند که افسردگی بی اهمیت است و یک بیماری واقعی نیستاما این عقیده اشتباه استافسردگی یک بیماری واقعی با علائم واقعی است، و نشانه ای از ضعف  و ترس شما در برابر چیزی است که می تواند "ضربه محکم و ناگهانی به شما وارد کند

خبر خوب این است که با درمان مناسب و حمایت، اکثر افراد می توانند بهبودی کامل خود را بدست آورند.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم

افسردگی بر روی افراد مختلف متفاوت تاثیر می گذارد و می تواند باعث طیف گسترده ای از علائم شود.

آنها از احساس غم و ناامیدی پایدار، به دست دادن علاقه به چیزهایی که شما استفاده می شود برای لذت بردن و احساس بسیار گریان باشدبسیاری از افراد مبتلا به افسردگی علایم اضطراب رانیز ممکن است  داشته باشند.

عوارض فیزیکی نیز مانند احساس به طور مداوم خسته، خواب بد، بدون داشتن اشتها یا تمایل جنسی، و شکایت از درد و درد های مختلف وجود دارد.

شدت علائم می تواند متفاوت باشد. در خفیف ترین حالت آن، شما به سادگی ممکن است احساس مداوم نداشتن روحیه داشته باشید  در حالی که در افسردگی شدید شما حتی میل به خودکشی و احساس پوچی در زندگی دارید .

اکثر افراد در طول زمان های دشوار زندگی احساس استرس، اندوه و اضطراب را تجربه می کنندخلق و خوی بد ممکن است پس از مدت کوتاهی بهبود یابد، و نشانه ای از افسردگی باقی نماند

اگر فکر می کنید ممکن است افسرده باشید چه باید کنید:

 بسیاری از افراد یک مدت طولانی قبل از درخواست کمک برای افسردگی صبر می کنند اما بهتر است با مراجعه به یک متخصص آن را به تاخیر نیندازیداین مهم است که هرچه زودتر به دنبال کمک از یک مشاور و روانپزشک باشید و هرچه زودتر به ملاقات با دکتر روانپزشک بروید مناسب تر است و زودتر می توانید بهبود یابید.

  گاهی اوقات یک دلیل برای بروز افسردگی وجود داردزندگی در حال تغییر،رویدادها  مانند سوگ، از دست دادن کار خود و یا حتی داشتن یک نوزاد، می تواند آن را به ارمغان بیاورد.
افراد با سابقه خانوادگی افسردگی نیز به احتمال زیاد آن را تجربه می کنند.
اما شما می توانید بدون هیچ دلیل مشخصی نیز افسرده شوید.

امروزه افسردگی بسیار رایج است و از هر10 نفر 1 نفر را تحت تاثیر قرار میدهد،این افراد مردان و زنان، پیر و جوان را شامل می شود .
افسردگی همچنین می تواند کودکان را درگیر کندمطالعات نشان داده اند که حدود 4 درصد از کودکان پنج تا 16 ساله در انگلستان دچار اضطراب و افسردگی اند.

درمان

افسردگی می تواند با دارو یا مشاوره و یا ترکیبی از این دو درمان شود  نوع درمانی که دکتر شما توصیه خواهد کرد بستگی به نوع افسردگی شما دارد.

 

زندگی با افسردگی

بسیاری از افراد با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود مانند ورزش بیشتر، کاهش در مصرف الکل، ترک سیگار و تغذیه سالم به جنگ افسردگی می روند.
این اقدامات مانند خواندن یک کتاب به شما کمک می کند  پیوستن به یک گروه حمایتی نیز ارزشمند است بدین ترتیب
شما می توانید از دیگر تجارب افراد در مورد مبارزه  با افسردگی بهرمند شوید

 

منبع: shafajoo
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید