preloader

تغذیه با شیر مادر ممکن است توسعه سیستم ایمنی بدن را در اوایل زندگی تحت تاثیر قراردهد


تغذیه با شیر مادر ممکن است توسعه سیستم ایمنی بدن را در اوایل زندگی تحت تاثیر قراردهد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11146 اشتراک گذاری :

مجموعه ای از مطالعات صورت گرفته نشان می دهند که توسعه سیستم ایمنی بدن نوزاد و استعداد ابتلا به آسم و آلرژی ممکن است توسط تعدادی از عوامل مانند شکل باکتری های موجود در روده شما ، سن حاملگی در زمان تولد، تغذیه با شیر مادر و تولد از طریق عمل سزارین تحت تاثیر قرار گیرد

این تیم تحقیقاتی، می گوید یافته ها بیشتر از "فرضیه سلامتی" حمایت می کنند، این ایده که قرار گرفتن در معرض پاتوژن دراوایل زندگی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را در طول زندگی کاهش دهد .

ما همیشه فکر می کردیم که برای نوزادان یک محیط استریل ،خوب است.اما تحقیقات نشان می دهند که قرار گرفتن در معرض میکروارگانیسم ها، و یا باکتری ها، در چند ماه اول پس از تولد در واقع به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با انواع زیادی از باکتری طراحی شده است .اگر شما میزان  مواجهه را به حداقل رسانید، سیستم ایمنی بدن نمی تواند به طور بهینه توسعه توسعه یابد.


مطالعات دیگر نیز از این ادعا حمایت کرده اند. در ژوئن 2014 در یک مطالعه منتشر شده در مجله آلرژی و ایمونولوژی بالینی اینطور عنوان شد  که محققان دریافتند قرار گرفتن نوزادان در معرض  باکتری ها و آلرژن در سال اول زندگی ممکن است خطر ابتلا به آلرژی هایی مانند بیماری آسم را در سالهای بعدی کاهش دهد.

*نوزادانی که  با شیر مادر تغذیه شدند در معرض خطر پایین تری از آلرژی های مربوط به حیوان خانگی قرار دارند*

در آخرین تحقیق صورت گرفته در این زمینه که متشکل از شش مطالعه بود دکتر جانسون و همکارانش مجموعه ای از آزمایشات را برای تعیین اینکه آیا عوامل مادرزادی و یا نوع تولد و تغذیه با شیر مادربر ترکیب باکتریهای روده و یا میکروبیوم روده در نوزادان اثر می گذارند و سبب خطر ابتلا به آلرژی در حال توسعه یا آسم هستند یا خیر انجام دادند .

علاوه بر این، تیم ارزیابی کرد که آیا ترکیب خاصی از باکتری های روده سبب  توسعه سلول های T تنظیمی (Treg) که تنظیم گلبول های های سفید خون و سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارند وجود دارد یا خیر

برای رسیدن به این یافته ها، محققان به بررسی چگونگی تاثیر گذاری عوامل محیطی و بیولوژیکی بر توسعه آلرژی و آسم در اوایل زندگی پرداختند


محققان نمونه مدفوع جمع آوری شده از نوزادان 1 و 6 ماهه را  تجزیه و تحلیل کردند .نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که نژاد / قومیت مادر، سن حاملگی ، و قرار گرفتن در معرض دود سیگار در بدو تولد ، قبل از تولد و پس از زایمان، وجود حیوانات خانگی در خانه و اینکه آیا یک کودک از طریق سزارین متولد شده  یا زایمان طبیعی ، ترکیب میکروبیوم روده نوزاد را تحت تاثیر قرار می دهد

 آنها همچنین دریافتند، کودکانی که 1 تا 6 ماه از شیر مادر تغذیه شده بودند ترکیب روده میکروبیوم خاصی در مقایسه با کودکانی که با شیر مادر تغذیه نمی شدند داشتند که محققان می گویند ممکن است این ترکیب در توسعه سیستم ایمنی بدن تاثیر گذارد. علاوه بر این، کودکانی که 1 ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند در معرض خطر کمتری از آلرژی های مربوط به حیوان خانگی بودند.
این تحقیق به ما می گوید که قرار گرفتن در معرض تنوع بالایی از باکتری ها ی محیطی در اوایل تولد  الگوهای خاصی از باکتری های روده را ایجاد می کند  که به نظر می رسد برای افزایش حفاظت از سیستم ایمنی بدن در برابر آلرژی و آسم مفید است . 

**برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید