preloader

آیا آلرژی می تواند باعث سردرد شود؟


آیا آلرژی می تواند باعث سردرد شود؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10517 اشتراک گذاری :

ابتلا به سردرد غیر معمول نیست. تحقیقات تخمین می زند 70 تا 80 درصد از ما سردرد را تجربه می کنیم، حدود 50 درصد حداقل یک بار در ماه به آن دچار می شوند آلرژی می تواند منبع برخی از این سردردها باشد.


کدام آلرژی ها باعث سردرد می شوند؟

در اینجا برخی از آلرژی های رایج که می تواند منجر به سردرد شود را بیان می کنیم:


رینیت آلرژیک (تب یونجه). اگر سردرد همراه با حساسیت های فصلی و مربوط به راه های تنفسی و بینی دارید، این بیماری بیشتر شبیه به میگرن است. اما درد ناشی از تب یونجه یا سایر واکنشهای آلرژیک ممکن است باعث سردرد در اثر بیماری سینوس شود. در واقع سردرد سینوسی بسیار نادر است.


حساسیت غذایی. بین غذا و سردرد رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، غذاهایی مانند پنیر، شیرین کننده های مصنوعی و شکلات می توانند باعث بروز میگرن در برخی افراد شوند. کارشناسان معتقدند که این خواص شیمیایی برخی غذاها که باعث سردرد می شوند، بر خلاف حساسیت غذایی واقعی است.


هیستامین. بدن در پاسخ به واکنش آلرژیک، هیستامین تولید می کند. از جمله موارد دیگر، هیستامین ها فشار خون را کاهش می دهند (از بین بردن عروق). این اتفاق می تواند منجر به سردرد شود.

 

درمان سردرد آلرژی

به همان روشی که با هر سردرد دیگری روبرو می شوید، با سردرد ناشی از حساسیت رفتار کنید. اگر آلرژی منبع سردرد است، می توان آن را اصلاح کرد.


جلوگیری
اگر می دانید که حساسیت دارید، می توانید تمام تلاش خود را برای اجتناب از سردردهای ناشی شده از حساسیت انجام دهید.

فیلتر های گرمایشی خود را تمیز نگه دارید.
موکت و فرش را از فضای زندگی خود جدا کنید.
دستگاه رطوبت گیر نصب کنید.
مرتب خانه خود را گرد و غبار گیری  کنید
.

 

:پیشنهاد شفاجو

رژیم غذایی مادر در دوران بارداری می تواند بر آلرژی کودک تأثیر بگذارد


دارو
برخی آلرژی ها به داروهای آنتی هیستامین بدون نسخه (OTC) پاسخ می دهد. این داروها  شامل:
دیفن هیدرامین (بنادریل)
کلروفنیرامین (کلر تری متون)
ستیریزین  (Zyrtec)
لوراتادین (کلاریتین)
فکسوفنادین Allegra

کورتیکواستروئیدهای بینی می توانند به کاهش احتقان بینی، تورم، علائم درد گوش و چشم و درد صورت کمک کنند. اینها به صورت آزاد و به صورت نسخه موجود است. آنها شامل موارد زیر هستند:
فلوتیکازون (فلوناز)
بودزونید (رینوکورت)
تریامسینولون  (Nasacort AQ)
مونتازون  (Nasonex)
تزریق های آلرژی روش دیگری برای درمان آلرژی است. آنها ممکن است با کاهش حساسیت شما به آلرژن ها و کاهش حملات آلرژی، احتمال بروز سردردهای آلرژی را کاهش دهند.
تزریق های آلرژی تزریقاتی است که تحت نظر پزشک شما انجام می شود. شما آنها را به طور منظم در طی دوره یک ساله دریافت خواهید کرد.


چه زمانی به پزشک مراجعه کنید
اگرچه با استفاده از داروهای OTC می توان بسیاری از آلرژی ها را کنترل کرد، اما همیشه مشورت با پزشک معالج لازم است. اگر آلرژی بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی گذاشته یا در فعالیتهای روزانه شما خللی ایجاد می کند، به نفع شماست که گزینه های درمانی را با پزشک خود بررسی کنید.
پزشک ممکن است توصیه کند که به متخصص آلرژی مراجعه کنید. این پزشک متخصص در تشخیص و درمان شرایط آلرژیک مانند آسم و اگزما میتواند به شما کمک کند. متخصص آلرژی ممکن است برای درمان چندین پیشنهاد ارائه دهد، از جمله:
آزمایش آلرژی
آموزش پیشگیری
داروهای تجویزی
ایمونوتراپی (عکس های آلرژی)


به یاد داشته باشید
در بعضی مواقع آلرژی های مربوط به بیماری سینوس می تواند باعث سردرد شود. اگرچه ایده خوبی است که در مورد مصرف هرگونه دارو با پزشک خود صحبت کنید ، می توانید برخی از آلرژی ها - و علائم مربوط به آلرژی مانند سردرد - را با اقدامات پیشگیرانه و داروهای OTC برطرف کنید.
اگر آلرژی های شما به جایی رسیده اند که در فعالیت های روزانه شما خللی ایجاد می کنند، برای تشخیص کامل و احتمالاً مراجعه به متخصص آلرژی، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید