preloader

نوشیدن آب بیشتر مصرف قند، نمک و چربی های اشباع شده را کاهش می دهد.


نوشیدن آب بیشتر مصرف قند، نمک و چربی های اشباع شده را کاهش می دهد.
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11087 اشتراک گذاری :

بر اساس این واقعیت که حدود دو سوم از بدن ما از آب تشکیل شده ، به نظر آشکار میرسد  که مصرف آب برای سلامتی ما مهم است. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که با افزایش مصرف آب ساده، ما می توانیم وزن مان را کنترل و مصرف شکر، نمک و چربی اشباع را کاهش دهیم.

این مطالعه که در مجله تغذیه و رژیم های غذایی منتشر شده است اینطور بیان می کند  که اگر چه بیشتر افراد مایعات مورد نیاز بدن خود را با نوشیدن آب ساده و نوشیدنی های  دیگر رفع می کنند، برخی مایعات از طریق غذاهای خاص و آبکی مثل سوپ، کرفس، گوجه فرنگی و خربزه نیز برطرف می شود.
به منظور بررسی بیشتر اینکه چگونه افزایش مصرف آب می تواند بر پارامترهای سلامتی تاثیر گذارد، محققان روی یک نمونه جمعیتی متشکل از18300 نفر افراد بالغ  انتخاب شده از کشورهای سراسر جهان آزمایشاتی را انجام دادند  محققان از شرکت کنندگان خواستند همه غذاها و نوشیدنی هایی که در 2 روز مصرف کردند را به یاد آورند و گزارش دهند که بر این اساس  بین 3تا10 روز چه چیز هایی مصرف کردند  

سپس مقدار آب ساده ای که هر شرکت کننده که به عنوان درصدی از مصرف دریافتی روزانه مایعات خود از مواد غذا یی و نوشیدنی ها داشت  محاسبه شد.
اگر چه نوشیدنی هایی مانند چای سیاه، چای های گیاهی و قهوه را به عنوان منابع آب ساده مورد بررسی قرار نمی دهند، اما شامل محتوای آب در محاسبات کل مصرف آب قرار گرفت.


ترویج مصرف آب: یک استراتژی بهداشت عمومی

بر این  اساس ، مصرف آب شرکت کنندگان در یک روز به طور متوسط ​​حدود 2/4 فنجان اندازه گیری شد  که بیش از 30 درصد از مصرف آب از کل مصرف را شامل می شود .
مصرف دسر، شیرینی، مخلوط میان وعده ها و دیگر مواد غذایی که ضروری نیستند  اختیاری بود . به طور متوسط ​​ برای هر شرکت کننده مصرف  2157 کالری مجاز بود که شامل 125 کالری نوشیدنی های شیرین شده با شکر و 432 کالری از "غذاهای اختیاری" بود.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد افرادی که مصرف آب ساده خود را از یک فنجان به سه فنجان روزانه  افزایش دادند مصرف کل کالری  بین  68 تا 205 کالری در هر روز و مصرف نمک بین  78 تا 235 گرم در هر روز کاهش یافت


حقایقی کوتاه در مورد مزایای آب

آب دمای بدن را طبیعی و مفاصل را نرم نگه می دارد
محافظت از طناب نخاعی
آب از طریق ادرار، تعریق و حرکات روده از بدن خارج می شود

برای اهداف این مطالعه، "آب ساده" به عنوان همان  آب شیر تعریف شده بود.


همچنین نتایج بیشتر نشان داد افرادی که مصرف آب خود را افزایش دادند  05/18 گرم قند کمتر، و 7/21 گرم کلسترول کمتری مصرف کردند .
این یافته نشان می دهد که ممکن است این نتایج برای  طراحی و ارائه آن در آموزش مفید باشد و سبب ترویج مصرف آب ساده در جایگزینی نوشابه با کالری بالا گردد

این اثرات در سراسر نژادها ، قومیت ها ، میزان دسترسی به آموزش، سطح درآمد و وزن های مختلف  بدن مشابه بود ، با این حال، این نتایج در میان مردان بیشتر از زنان و در میان جوانان نسبت به میانسال ها ومسن تر ها  بارز تر بود محققان معتقدند  این تفاوت ها می تواند با مصرف کالری روزانه بالاتر در مردان و جوانان مرتبط باشد .
محققان از مطالعه خود نتیجه گیری کرده اند که ترویج مصرف آب ساده می تواند برای استراتژی بهداشت عمومی مفید  و برای کاهش کالری  و مصرف مواد مغذی هدفمند در بزرگسالان کارساز باشد.

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: MNT
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید