preloader

هر صبح با یک فنجان چای ماچا انرژی و تمرکز تان را بالا ببرید


هر صبح با یک فنجان چای ماچا  انرژی و  تمرکز تان را بالا ببرید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10367 اشتراک گذاری :

مصرف روزانه چای matcha می تواند تاثیر مثبتی بر روی سطح انرژی و سلامتی شما داشته باشد.
بر خلاف قهوه، matcha به دلیل غلظت بالای فلاونوئیدها و L-theanine که باعث افزایش باند فرکانس آلفای مغز می شود، اثرات آرامش بخشی را با افزایش سطح سروتونین، GABA و دوپامین دارد.
تحقیقات نشان می دهد که L-theanine به خصوص برای سطوح بالای استرس و اضطراب، سبب افزایش آرام بخشی بدون ایجاد خواب آلودگی می شود. این اثرات حتی در دوزهای داده شده در یک فنجان چای یافت شده است.
علاوه بر این،L-theanine  هنگامی که با کافئین همراه می شود می تواند به بهبود عملکرد شناختی و افزایش تمرکز و هشدار کمک کند. بنابراین نوشیدن یک فنجان چای  matchaبزرگ قبل از یک روز سخت کاری و یا زمانی که آزمون دارید می تواند بسیار مفید باشد.

بر اساس مطالعات موسسه ملی سلامت و دانشگاه Tufts امریکا، در سال 2004، ماچا به عنوان غنی‌ترین منبع آنتی اکسیدان شناخته شد. این آنتی اکسیدان به همراه کافئین موجود در ماچا سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و چربی را در جریان خون آزاد می‌کند و در نتیجه بدن می‌تواند از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. همچنین برای عملکرد قلب نیز بسیار مفید است.


مزایای چای ماچا

اثرات مثبت بر خلق و خوی
آرام بخشی
انرژی پایدار فراهم می کند
می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند
.

آن را امتحان کنید: شما می توانید چای matcha را گرم یا سرد بنوشید و لذت ببرید و آن را با شیرینی های مورد علاقه تان خوشمزه تر کنید مثل شربت افرا یا عسل، حتی می توانید به آن  تکه های میوه اضافه کنید.

دستور آماده کردن چای ماچا

مواد لازم:
- 1 قاشق چایخوری پودر چای ماچا
- یک فنجان آب داغ
- شیر (اختیاری)

و همچنین  یک قاشق چایخوری شربت افرا یا عسل اختیاری است


روش آماده کردن هم ساده است پودر ماچا را با آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم شیرینی و شیر گرم یا سرد را به دلخواه به آن اضافه و میل می کنید.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید