preloader

چگونه بدون جراحی بینی زیبا داشته باشیم؟


چگونه بدون جراحی بینی زیبا داشته باشیم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10348 اشتراک گذاری :

از رایج ترین عمل های زیبایی در سال های اخیر در ایران عمل زیبایی بینی است. اما درباره زیبایی بینی بدون جراحی هر روزه مطالبی می شنویم و تبلیغاتی می بینیم. میخواهیم در این باره بررسی هایی انجام دهیم.
در روش زیبایی بدون جراحی بینی پس از بی حس کردن بینی با سوزن ظریفی مقداری ژل (کلسیم هیدروکسی اپتات یا اسید هیالورونیک) را به زیر پوست تزریق می کنند تا ظاهر بینی زیبا شود. این روش سرپایی و بدون بیهوشی است و با این عمل میتوان بسیاری از مشکلات بینی مثل عدم تقارن – صاف نبودن – قوز و یا  تورفتگی های بینی را رفع کرد. همچنین این روش بین 1 تا 3 سال دوام دارد و همچنین کسانی که از جراحی بینی خود رضایت ندارند می توانند با استفاده از این روش به بینی دلخواه خود دست یابند.

همچنین می توان گفت این روش برای کسانی که از جراحی ترس دارند روش بسیار مناسب و انتخابی عاقلانه است. به دلیل عوارض جراحی و برای کاهش هزینه و کم خطر بودن این روش توصیه می شود. همچنین با این روش می توان از انجام بسیاری از جراحی های غیر ضروری جلوگیری کرد. طبق مطالعات انجام شده نیمی بیشتر از جراحی های بینی ضروری نبوده  و با روش های بدون جراحی می توان از عوارض و هزینه های جراحی ها جلوگیری کرد و برای ترمیم و اصلاح بینی از روش های غیر جراحی استفاده کرد. برای بالا بردن نوک بینی می توان از این روش استفاده کرد. در صورت عدم رضایت از فرم بینی پس از تزریق ژل هیالورونیک این ژل به دلیل حلال بودن قابل خارج کردن است و انجام عمل بینی پس از خارج کردن ژل بلامانع است. از این روش نمی توان برای کوچک کردن بینی استفاده کرد و برای کوچک نشان دادن بینی می توان از تزریق چربی در گونه استفاده کرد. ماندگاری ژل در بینی بیشتر از لب است به گونه ای که می توان گفت ژلی که ماندگاریش در لب 6 ماه است در بینی تا 3 سال می تواند دوام داشته باشد. استفاده از ژل های یک ساله هیالورونیک حتی تا 5 سال می تواند ماندگاری داشته باشد.

استفاده از این روش غیر جراحی برای چه افرادی مناسب است:

  1. کسانی که قوز بینی دارند.
  2. کسانی که بینی شان غیر متقارن است یا تو رفتگی دارد.
  3. کسانی که نوک بینیشان غیر متقارن است یا انحراف دارد.
  4. کسانی که میخواهند نوک بینی شان سربالا باشد.
  5. کسانی که قصد ترمیم بینی پس از جراحی دارند و برای بینی هایی که پس از جراحی تو رفتگی و نا صافی در نوک آن ها به وجود آمده.
  6. کسانی که پل بینیشان تو رفتگی دارد و یا بینی شان کوتاه است با این روش میتوانند پل بینی را پر کنند و بینیشان بلندتر دیده شود.

استفاده از روش جراحی برای چه افرادی مناسب است:

  1. کسانی که بینی بزرگ و حجیمی دارند و با صورتشان هماهنگی ندارد.
  2. کسانی که تیغه بینی شان انحراف دارد.
  3. کسانی که بینی شان افتادگی شدید دارد.
  4. کسانی که برجستگی قوز بینی شان شدید است.

مقایسه روش جراحی و روش غیر جراحی:

  1. در روش جراحی بیمار باید بیهوش شود ولی در روش غیر جراحی نیاز به بیهوشی بیمار نیست و حتی بیمار می تواند تزریق را ببیند و نظر دهد.
  2. در روش غیر جراحی بیمار بعد از عمل به استراحت احتیاج ندارد و تورم و کبودی در این روش بسیار کم دیده می شود که پس از 3 تا 4 روز از بین می رود.
  3. درد بینی در روش غیر جراحی وجود ندارد و یا بسیار کمتر از روش جراحی است.
  4. در روش غیر جراحی به این دلیل که نیازی به بیهوشی نیست بنابراین عوارض بیهوشی هم ندارد.
  5. این روش به پانسمان روی بینی و یا چسب زدن احتیاج ندارد.
  6. در روش غیر جراحی بلافاصله بعد از عمل می توان نتیجه عمل را مشاهده کرد.
  7. می توان گفت فیلر ها در قسمت بینی دوام بیشتری نسبت به دیگر قسمت ها دارند استفاده از کلسیم هیدروکسی اپتات 3 تا 5 سال دوام دارد و ژویدرم 3 تا 4 سال و پس از آن در صورتی که فرد از نتیجه رضایت داشته باشد می تواند دوباره تزریق کند.

 

مجید کاظمی

نویسنده : مجید کاظمی

متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید