preloader

آنچه که باید از جراحی بینی گوشتی بدانید


آنچه که باید از جراحی بینی گوشتی بدانید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10354 اشتراک گذاری :

جراحی بینی در کشور بیشترین آمار جراحی را به خود اختصاص داده است و افراد زیادی با بینی های استخوانی و گوشتی اقدام به جراحی می کنند و اغلب افرادی که بینی گوشتی دارند از نتیجه جراحی ترس دارند. به بینی هایی که پوست ضخیم دارند و غدد سباسه زیادی دارند بینی گوشتی می گویند که در این گونه بینی ها غضروف بینی ضعیف است و چربی زیر پوست غدد سباسه زیاد است و کمی نوک بینی افتاده است که این گونه بینی ها اغلب در مردان دیده می شود، زیرا مردان به علت هورمون مردانه، پوست ضخیم تری دارند. پوست ضخیم از مهم ترین عواملی است که شکل دهی بینی را تحت تاثیر قرار داده و مشکل می کند و بینی استخوانی اغلب به بینی گفته می شود که دو سوم بالایی بینی بزرگ و قوز دار باشد.

چند تا از سوالات متدلولی که اغلب افراد درباره جراحی بینی گوشتی می پرسند در این مقاله بررسی می کنیم و به آن ها پاسخ می دهیم.

بینی گوشتی به کدام بینی ها گفته می شود؟

به بینی هایی با غضروف ضعیف و پوست ضخیم بینی گوشتی گفته می شود

 

آیا پس از جراحی بینی، بینی گوشتی دوباره به حالت اول بر می گردد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که در صورتی که تا 6 ماه پس از جراحی بینی نتیجه مناسب از جراحی گرفته شود دیگر به همان شکل باقی خواهد ماند و تغییر عمده ای در بینی رخ نمی دهد و بینی های گوشتی چون پوست ضخیم دارند ممکن است نتیجه نهایی تا یک سال پس از جراحی بینی مشخص شود که اغلب پس از 6 ماه نتیجه مشخص می شود و تغییر چندانی نخواهد داشت. برای جراحی بینی های گوشتی بهتر است از روش باز استفاده شود زیرا در جراحی بینی به روش بسته دسترسی به نوک بینی محدود است و به خوبی نمی توان نوک بینی را دید و جراحی کرد.

 

آیا بهبود بینی گوشتی پس از جراحی دشوار تر و زمان آن طولانی تراست؟

در بینی های استخوانی به دلیل اینکه پوست بینی نازک تر است پس از جراحی نتیجه جراحی بینی سریع تر مشخص می شود اما در بینی های گوشتی به دلیل اینکه پوست ضخیم تر است ورم روی بینی دیرتر برطرف می شود و برای آشکار شدن نتیجه نهایی باید صبور باشید که البته زمان برطرف شدن ورم بینی های گوشتی به شرایط بیمار و شدت عمل بستگی دارد.

 

جراحی بینی گوشتی برای چه افرادی انجام می شود؟

کسانی که در بینی شان مشکل و نقص مشخصی داشته باشند پیش از انجام جراحی بینی باید با جراح بینی خود مشورت کنند و درباره همه مراحل و نتایج جراحی توجیه شوند و همکاری لازم با جراح بینی را داشته باشند

 

آیا با جراحی بینی گوشتی فرد دچار تنگی نفس می شود؟

اگر جراحی درست انجام شود و به اندازه کافی از بافت بینی برداشته شود فرد دچار تنگی نفس نمی شود و مشکلات تنفسی به وجود نمی آید

 

استفاده از چسب چه تاثیری در بینی های گوشتی دارد؟

چسب زدن موجب جوش خوردن سریع تر پوست به بافت بینی می شود و همچنین در کاهش ورم ناثیر دارد بنابراین تا زمان تعیین شده توسط جراح بینی باید از چسب روی بینی استفاده شود.

 

نتیجه جراحی بینی گوشتی چگونه خواهد بود؟

جراحی بینی گوشتی نیز مانند جراحی بینی استخوانی با هدف ایجاد زیبایی انجام می شود و در این جراحی، بزرگ بودن سوراخ های بینی و پهن بودن بینی و افتادگی نوک بینی برطرف می شود و برای عمل جراحی بینی های گوشتی باید در انتخاب جراح بینی دقت کنید و مطمئن شوید تجربه بالایی در جراحی بینی های گوشتی داشته است.

مجید کاظمی

نویسنده : مجید کاظمی

متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید