preloader

نکاتی که قبل از خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کنیم


نکاتی که قبل از خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کنیم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10148 اشتراک گذاری :

 

برخی از افراد به اشتباه تصورمی‌کنند که کرم ضد آفتاب برای روزهای گرم تابستان است و استفاده از آن در فصل پاییز یا زمستان ضرورتی ندارد. این تفکر اشتباه بوده و برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، می‌بایست در همه فصول سال از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. البته، تنها استفاده از این کرم کافی نبوده و لازم است تا هنگام خرید ضد آفتاب چند نکته مهم را در نظر بگیرید. به همین منظور، در ادامه به نکاتی که قبل از خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کنید اشاره خواهیم کرد.

۸ نکته ای که قبل از خرید کرم ضد آفتاب باید به آن توجه کنید

نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را به یاد داشته باشید و در هنگام خرید ضد آفتاب از آن‌ها استفاده کنید.

۱. به جنس پوستتان نگاه کنید

فرمولاسیون کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های خشک، معمولی، چرب، حساس و مختلط متفاوت بوده و لازم است تا افراد کرمی مناسب جنس پوست خود انتخاب کنند.

  • پوست خشک: پوست‌های خشک باید از کرم‌های ضد آفتابی که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند استفاده کنند. همچنین، استفاده از کرم‌های ضد آفتابی که بافت سنگینی دارند برای این نوع پوست‌ها مانعی ندارد.
  • پوست چرب: برای پوست‌های چرب استفاده از کرم‌های سبک‌تر توصیه می‌شود. کرم‌هایی که فاقد چربی هستند و موجب ایجاد آکنه بر روی پوست نمی‌شوند.
  • پوست مختلط: اگر قسمت‌هایی از پوست صورت شما چرب و قسمت‌هایی از آن خشک است، از کرم ضد آفتاب برای پوست‌های چرب استفاده کنید. البته، بهتر است قبل از مصرف کرم ضد آفتاب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. نواحی خشک صورت را با کرم مرطوب کننده سنگین و نواحی چرب‌تر را با کرم مرطوب کننده سبک‌تر مرطوب کنید و بعد از آن ضد آفتاب بزنید.
  • پوست حساس: فرمولاسیون کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های حساس با سایر کرم‌ها متفاوت است. در این نوع کرم‌ها از زینک اکسید و ... استفاده شده و مواد ضد آفتاب جذب پوست نمی‌شوند.

۲. به میزان SPF کرم توجه کنید

میزان SPF محصول از معیارهای اساسی برای انتخاب کرم ضد آفتاب یا sun cream است. هرچه میزان SPF در کرم بیشتر باشد، نشان دهنده این است که کرم توانایی محافظت بیشتری از پوست دارد. این به این معنی است که کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ به نسبت کرم‌هایی با SPF زیر ۳۰ توانایی محافظت بیشتری در برابر اشعه‌های مضر UVB دارند. البته، به این نکته هم توجه کنید که هرچه میزان SPF بیشتر باشد، بافت کرم سنگین‌تر خواهد بود. لذا، افراد با پوست‌های چرب نباید کرمی با SPF بسیار بالا را خریداری کنند.

همچنین، به یاد داشه باشید که کرم‌هایی با SPF ۱۰۰ یا بالاتر نیز، کارایی کرم‌های ضد آفتاب با SPF ۵۰ تا ۶۰ را دارند و هیچ کرمی نمی‌تواند به طور کامل از تمام اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری کند.

۳. رنگ کرم را متناسب با سلیقه و نیازتان انتخاب کنید

بسیاری از خانوم‌ها اهل آرایش روزانه نیستند و به این دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب را کنار می‌گذارند. آن‌ها تصور می‌کنند که تنها کرم‌های رنگی باکیفیت هستند و ضد آفتب‌های سفید بر روی پوست ماسیده شده و بد حالت می‌شوند.

لذا، پیشنهاد ما این است این خانوم‌ها کرم‌های ضد آفتاب سفید را از برندهای معتبر تهیه کنند. امروزه برندهای بسیار خوبی وجود دارند که کیفیت تمامی محصولاتشان بالا است و هر خانومی می‌تواند متناسب با نیاز خود از محصولات مراقبتی پوست استفاده کند. به این ترتیب، خانوم‌ها می‌توانند بدون داشتن آرایش روزانه، از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و از پوست خود محافظت کنند.

۴. به تاریخ انقضای آن حساس باشید

سلامت محصولات آرایشی و مراقبتی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرتاریخ انقضای محصولات مراقبتی یا آرایشی تمام شده باشد، استفاه از آن‌ها به سلامت پوست، چشم، ابرو و ... آسیب زده و خطرات جبرن ناپذیری را برای فرد ایجاد می‌کند. لذا، توصیه می‌شود تا شما عزیان قبل از خرید کرم ضد آفتاب به تاریخ تولید و انقضای توجه کرده و محصولی سالم را خریداری کنید. همچنین، توصیه می‌شود تا از خرید محصولاتی که تاریخ انقضا بر روی آن‌ها درج نشده خودداری کنید.

۵. به برند محصول توجه کنید

سعی کنید محصولاتی را خریداری کنید که برند آن‌ها شناخته شده باشد و مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را کسب کرده باشد. محصولاتی که برند آن‌ها ناشناخته است یا مجوزهای لازمه را ندارند،  ممکن است دارای مواد بی‌کیفیت یا خطرناک باشند.

۶. ضد آفتاب از نوع کرمی را انتخاب کنید

احتمالا شنیده باشید که ضد آفتاب‌های پودری یا اسپری نیز وجود دارند. از آنجایی که احتمال ورود مواد موجود در این نوع ضد آفتاب‌ها به پوست و بدن بیشتر است، توصیه ما این است که بیشتر از نوع کرمی آن‌ها استفاده کنید. همچنین، پوشش سطح پوست در این نوع از ضد آفتاب‌ها به خوبی نوع کرمی نبوده و ممکن است قسمت‌هایی از پوست با پودر یا مواد اسپری پوشش داده نشوند.

۷.  به مواد تشکیل دهنده کرم توجه کنید

اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، قبل از خرید محصول از عدم وجود آن در کرم مطلع شوید. روی جعبه‌های کرم یا بروشورهای موجود در جعبه محصول اطلاعاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند محصولی مناسب با نیاز و پوست خود را انتخاب کنید.

۸. بر اساس نیازتان ضد آفتاب ضد آب را خریداری کنید

اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی را داشته یا فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام می‌دهید، از کرم‌های ضد آب استفاده کنید. این کرم‌ها مدت زمان بیشتری از پوست خیس در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کنند.

سخن پایانی

کرم ضد آفتاب از جمله محصولات مراقبتی پوست است که باید در همه روزهای سال از آن استفاده کنید. به همین منظور، آشنایی با معیارها و ویژگی‌های یک کرم ضد آفتاب خوب برای شما اهمیت داشته  و نیاز است تا با نکات مهم برای خرید این نوع کرم‌ها آشنا شوید. امیدواریم که مطالب تهیه شده برای شما مفید بوده و شما را در انتخاب یک محصول مناسب راهنمایی کند.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید