preloader

حقایقی در مورد مضرات نمک در افراد مسن


حقایقی در مورد مضرات نمک در افراد مسن
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11814 اشتراک گذاری :

یک مطالعه ی جدید نشان میدهد که مصرف نمک در افراد بزرگسال تا مقدار مشخصی مضر نیست اما مصرف بیش از این مقدار می تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

در این مطالعه که بر روی افراد مسن در بازه ی سنی 71 تا 80 سال انجام شد، نشان داده شد که مصرف روزانه 2300 میلی گرم نمک (معادل یک قاشق چای خوری) نمی تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود. البته فراموش نکنید که این مطالعه را نباید مجوزی برای مصرف بیش از حد نمک بدانید. مصرف نمک، بیش از این مقدار می تواند مضر باشد و باعث احتمال ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و در نتیجه مرگ و میر ناشی از این بیماری ها شود.

در این مطالعه به وضوح مشاهده شد که مصرف بیش از یک قاشق چای خوری نمک در طول روز می تواند باعث افزایش مرگ و میر شود.

این آزمایش بر روی 2600 فرد مسن در بازه سنی 71 تا 80 سال انجام شد و از آنها خواسته شد که مصرف نمک خود را با دقت ثبت کنند. این فرآیند به مدت 10 سال انجام و بررسی شد. در این 10 سال از بین 881 مردی که در این آزمایش شرکت کرده بودند، 572 نفر به بیماری های قلبی و یا سکته مغزی دچار شدند و 398 نفر نیز دچار نارسایی قلبی شدند.

بعد از بررسی اطلاعات به دست آمده از این تحقیق مشخص شد که میزان مرگ میر در افرادی که 1500 تا 2300 میلی گرم نمک مصرف می کرده اند، 30.7 درصد کمتر از سایرین جان خود را از دست داده اند.

نکته ی قابل توجهی که از این تحقیق به دست آمد این بود که افزایش مصرف نمک در افراد مسن تاثیر مستقیم و بالایی بر روی افزایش مرگ و میر دارد.

فراموش نکنید که منظور از نمک تنها میزان نمک مصرف شده از نمکپاش نیست بلکه کل نمکی که در روز مصرف میکنید است. غذاهای فرآوری شده و آماده و همچنین فست فود ها مقدار بالایی نمک دارند که می توان گفت که تقریبا سه چهارم نمک بدن شما از طریق این دسته از غذاها تامین می شود.

قبل از مصرف هر محصولی میزان نمک نوشته شده بر روی برچسب آن را بررسی کنید. همچنین قبل از مصرف غذاهای خانگی حتما آن را بچشید و در صورتی که واقعا بی نمک هستند از نمک پاش استفاده کنید. یک راه حل ساده برای کاهش مصرف نمک این است که از آوردن نمک بر روی سفره خودداری کنید.

شاید بهترین کار برای کاهش مصرف نمک و همچنین افزایش سلامتی شما، مصرف کمتر مواد غذایی آماده، فرآوری شده و همچنین فست فود ها باشد. مصرف سیبزیجات و میوه ها تازه نیز می تواند تاثیر بالایی بر روی سلامتی شما داشته باشند.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید