preloader

4 ماده غذایی طبیعی که در واقع اصلا طبیعی نیستند!


4 ماده غذایی طبیعی که در واقع اصلا طبیعی نیستند!
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10948 اشتراک گذاری :

برخی مواد غذایی بدون هیچ تعریف مشخصی از استاندارد با ایجاد این تصور برای مصرف کننده که محصولاتی طبیعی هستند مورد استفاده قرار می گیرند در اینجا 4  ماده غذایی غیر سالم که  به عنوان "محصول طبیعی"  معرفی می شوند را ذکر می کنیم.

شیر بادام

این ماده مانند یک بازی برد-برد به نظر می رسد ماده  غذایی  کم کالری  که جایگزین محصولات  لبنی  است و از یکی از منابع  تغذیه ای طبیعی ساخته می شود!  .اما در این محصول در واقع مقدار کمی بادام وجود دارد و عمدتا متشکل از آب بوده و هیچ کدام از مواد غذایی مفید در شیر واقعی  مانند پروتئین، فیبر، چربی سالم، و آنتی اکسیدان در آن وجود ندارد. در عوض، مقدار زیادی نگهدارنده ،غلیظ کننده و ریز مغذی به آن می افزایند مانند کاراگینان، که دانشمندان در مورد  آن امکان ایجاد  التهاب دستگاه گوارش را به مصرف کننده ها هشدار داده اند .

انتخاب بهتر: شیر نارگیل و یا فراورده های لبنی واقعی

چیپس گیاهی

این ایده می تواند خیلی آسان و اغوا کننده باشد، میان وعده های نمکی ساخته شده از سبزیجات واقعی بسیار وسوسه انگیز است. اما حقیقت این است، اغلب این تکه های گیاهی اشتراکات خیلی کمی با یک سبزی واقعی دارند. آنها عمدتا از ذرت خشک و یا نشاسته  و سیب زمینی ساخته شده است و حاوی مقدار زیادی طعم دهنده، رنگ و  پودرهای  گیاهی  است و  نه چیزی واقعی. البته  ممکن است بین این محصولات استثنا  هم وجود داشته باشد

انتخاب بهتر:  شما چیپس گیاهی خودتان را درست کنید و یا حتی چیپس سیب زمینی را.

 

 

 

 

کالباس و اغذیه های مشابه

چگونه ما باور میکنیم که آن بسته ها  که بصورت آماده در فروشگاه ها وجود دارد واقعا برش های نازک از راسته گوشت  است که کبابی شده؟ اما واقعیت این است بسیاری از غذاهای بسته بندی  شده در فروشگاه ها و یا اغذیه فروشی ها با بریدن  از بخش های مختلف و بی ارزش گوشت همراه با مواد افزودنی، موادامولسیون، مقدار زیادی از سدیم و نیترات ، که کمک به جلوگیری از رشد باکتری در آن می کند است. امروزه  بین ابتلا به سرطان و مصرف  این محصولات ارتباط هایی تشخیص داده شده است.

انتخاب بهتر: برش تازه از  گوشت یا مرغ  دودی شده


نوشیدنی ها و آب میوه ها

یک مشت جو دو سر، عسل، و آجیل می تواند  یک میان وعده  مناسب و انتخابی سالم هنگامی که شما نیاز به افزایش انرژی از دست رفته دارید باشد. درست است؟ با این تفاوت که در یک بطری آب میوه  مقدار زیادی رنگ خوراکی ،نگهدارنده ها،شکر و طعم دهنده وجود دارد که طبیعی نیستند.

انتخاب بهتر: میان وعده را خودتان با چند دانه آجیل و مغز هایی خام درست کنید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

منبع: Prevention
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید