preloader

8 راه برای داشتن زندگی طولانی تر


8 راه برای داشتن زندگی طولانی تر
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11012 اشتراک گذاری :

 

 

سالم زندگی کنید، طولانی ترعمر کنید.
شما با ایجاد تنها چند تغییر در شیوه زندگی خود می توانید عمر طولانی تری داشته باشید.

یک مطالعه که اخیرا انجام شد نشان داد که چهار رفتار بد سیگار کشیدن ، نوشیدن بیش از حد الکل، ورزش نکردن و نخوردن میوه ها و سبزیجات کافی ، می تواند حدود 12 سال از عمر شما بکاهد.

خوشبختانه، شما می توانید این موارد و دیگر رفتارهای ناسالم را اصلاح کنید. ایجاد این نه عادت و دنبال کردن همیشگی آن ها به وضعیت جسمی شما را بهتر کرده و سبب می شود احساس جوان بودن کنید.

 

پرخوری نکنید

اگر شما می خواهید تا 100 سالگی عمر کنید از مقدار غذای بشقاب خود بکاهید.محققان از مطالعه ای که بر روی پیرترین مردم ژاپن انجام شد  اینطور نتیجه گرفتند افرادی که عمر طولانی میکنند همیشه زمانی که 80 درصد احساس سیری کردند دست از غذا خوردن می کشند  .

محققان دانشگاه سنت لوئیس تایید کرده اند که کمتر خوردن به شما کمک می کند تا دیرتر پیر شوید ؛آن ها در یک بررسی در سال 2008 دریافتند که کالری محدود تولید T3 را که  یک هورمون تیروئید است کاهش می دهد این هورمون   سوخت و ساز بدن  را کم کرده و سبب سرعت بخشیدن به روند پیری است.

 

مشغول باشید

داشتن فعالیت جنسی رضایت بخش دو تا سه بار در هفته می تواند به عنوان سه سال به زندگی شما اضافه می کند. داشتن مشغولیت حداقل 30 دقیقه در روز می تواند مقدار قابل توجه از کالری-بسوزاند.

داشتن فعالیت جنسی به طور منظم نیز ممکن است فشار خون شما را کاهش داده و سبب  بهبود خواب ، تقویت سیستم ایمنی ، و حفاظت از قلب شما شود.

 

تلویزیون را خاموش کن

صرف مقدار زیادی وقت در حال لمیدن مقابل تلویزیون می تواند صدمات جدی برای سلامت شما داشته باشد. در واقع، مطالعه ای که در سال 2010 صورت گرفت نشان داد که افرادی که چهار ساعت یا بیشتر در روز را تلویزیون  تماشا میکنند 46٪ بیشتراز افرادی که کمتر از دو ساعت در روز را به تماشای  تلویزیون منشینند زودتر می میرند.

حتی کاهش کمی از این زمان هم می تواند کمک کند. هر یک ساعت اضافی  که شما تلویزیون تماشا می کنید خطر کلی مرگ را 11 درصد و خطر مرگ از بیماری قلبی را 18٪ افزایش می دهد.

 

دور از نور خورشید بمانید

ماندن در معرض نور خورشید شدید می تواند سبب ابتلا به سرطان پوست و همچنین افزایش چین و چروک و خط های ریز روی پوست شود.

هرگز  برای استفاده از کرم ضد آفتاب خیلی زود و یا خیلی دیر نیست  .کرم های ضد آفتاب را به  مراقبت روزانه از پوست خود بیفزایید  (با SPF 30 یا بالاتر ) و تنها بر روی صورت خود تمرکز نکنید. لکه های ناشی از آسیب خورشید بر روی قفسه سینه و گردن را نیز می توان با این روش کنترل کرد.

 


در ارتباط بودن

تحقیقات نشان می دهد که شما بدون داشتن یک شبکه قوی از دوستان و خانواده خود در معرض خطر بیماری های قلبی هستید. تنهایی می تواند باعث التهاب شود و در افراد سالم یک عامل  خطرناک برای داشتن کلسترول بالا و یا حتی سیگار کشیدن است.

تنهایی به نظر می رسد بزرگترین خطر برای افراد مسن که در معرض ابتلا به افسردگی هستند به شمار آید.


مصرف میوه و سبزیجات

مصرف کمتر از سه وعده میوه و سبزیجات در روز می تواند سلامت شما را تهدید کند. تغذیه ای سرشار از فیبر و ویتامین ها، میوه ها و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 76٪ کاهش دهد و حتی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان بازی کند.

همچنین ، این مواد ضد التهاب اند  و قدرت آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات می تواند چین و چروک  ها را کم و  تناسب اندام را افزایش دهد.


ورزش روزانه ممکن است نزدیک ترین چیزی باشد که  ما  را به مخزن جوانی برساند . مطالعه صورت گرفته در  سال 2008 نشان داد که ورزش منظم  با شدت بالا (مانند دویدن) می تواند تا چهار سال به زندگی شما بیفزاید، که با توجه به اثرات مثبت ورزش روی کار قلب، مغز، و سوخت و ساز این افزایش طول عمر تعجب آور نیست

حتی ورزش متوسط ، 30 دقیقه پیاده روی  روزانه ، برای مثال، می تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد.


سیگار نکشید

ترک سیگار شاید تنها مهم ترین چیز باشد که  می توانید برای سلامت و طول عمر خود خودتان انجام دهید. یک مطالعه که در مجله آمریکایی بهداشت عمومی منتشر شده نشان داد زنانی که از لحاظ سن 35  سال داشتند و سیگار را ترک  کردند تقریبا شش تا هشت سال به زندگی خود اضافه کردند .

برای ترک عادت هرگز دیر نیست . ترک این عادت می تواند بیماری را کند و شانس زنده ماندن را افزایش دهد حتی در افراد سیگاری که در حال حاضر خسارت قابل توجهی به ریه های خود زدند  مانند کسانی که مبتلا به سرطان ریه هستند.

منبع: health
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید