preloader

5 عادت سالم که در واقع زندگی شما را تغییر می دهد


5 عادت سالم که در واقع زندگی شما را تغییر می دهد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10974 اشتراک گذاری :

 

 

این پنج کار را به درستی انجام دهید وسپس به تماشای اندام ورزیده و ذهن باز خود بنشینید !
چرا بسیاری از افراد  در چالش کاهش وزن موفق نمی شوند ؟ آنها از اهداف کوچک شروع نمی کنند و بلافاصله قدم های بزرگ بر می دارند.
آنها همه چیز را، خیلی زود می خواهند  همه چیز را تغییر می دهند غافل از آنکه معمولا نتایج خوبی که سریع به دست می آیند پایدار نمی ماند.


چرا انجام همه چیز با هم معمولا جواب نمی دهد

وسوسه داشتن همه چیز با هم  قابل درک است. نگاهی به روند کاهش وزن نشان می دهد که این کار یک چالش سخت است. بنابراین تنها راه برای موفقیت اتخاذ یک برنامه جامع و پیچیده متشکل از رژیم غذایی و ورزش است که نیاز به تغییرات قابل توجه دارد.
اکثر این برنامه های جامع  در یکی دو روز اول با رژیمی سرکوبگر شروع می شود که با  هر تغییر کوچک خلاف آن  فرد  شروع به لغزش کرده  و احساس می کند ادامه دادن برنامه غیر ممکن است .

در ابتدا ما در راه های کوچک می لغزیم، مثلا بعد از دویدن در  که در یک  صبح متوجه می شوید سفیده تخم مرغ  برای پختن ندارید اما چند دونات در ماشین. دارید ! یا بچه ما باید به مدرسه  بروند بنابراین ما وقت آماده کردن آن را نداریم. یا باید در خانه بمانید و کار کنید پس وقت رفتن به باشگاه را ندارید .
و به  همین زودی برنامه تان تغییر پیدا می کند در  آغاز این تغییرکم است اما به حر حال ما طبق برنامه عمل نمی کنیم.


آشنا بنظر می رسد؟

اکثر برنامه های کاهش وزن  و تناسب اندام جامع اینطور کار می کنند  . مشکل از  برنامه نیست بلکه  مشکل نهفته در این واقعیت است که آن برنامه ها نیاز به تغییرات عمده متناسب یا فعالیت  ها و سبک زندگی روزانه ما دارد. این غیر ممکن است یک شب همه چیز تغییر کند . بنابراین، هنگامی که شما دست از تمرین  می کشید و یا یک وعده غذایی  را از دست می دهید احسا س شکست در شما شروع می شود.
و به زودی برنامه جامع ما تکه تکه شده و ما فکر می کنیم، نمی توانیم آن را انجام دهیم و  هیچ انگیزه ای برای  انجام آن وجو ندارد بنابراین ما آن را کنار می گذاریم و تسلیم می شویم.

در اینجا یک رویکرد بهتر وجود دارد. نمی شود فورا به همه چیز رسید. با اتخاذ آخرین رژیم های غذایی مرسوم و مد روز تناسب اندام زمان خود را هدر ندهید. مهم نیست که چدر این برنامه باور نکردنی بنظر می رسد همه افراد این رژیم ها را امتحان کرده اند و اغلب شکست خورده اند .
در عوض، فقط با ایجاد چند تغییر ساده در زندگی خود شروع کنید بااندکی کاهش وزن ، احساس بهتری خواهید داشت ، و پس از آن بسیار آسان تر می توانید چند عادت سالم تر را  به روال زندگی خود اضافه کنید.
ساختن  آرام تغییرات  در طول زمان به شما کمک خواهد کرد با یک راه نسبتا بدون درد یک زندگی جدید ایجاد کنید  که شما را قادر خواهد ساخت آن را ادامه دهید  .


بنابراین در حال حاضر فقط این پنج تغییر را ایجاد کنید :

 

1-قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید

هر کس نیاز به نوشیدن آب ،بیشتر از آنچه می نوشد دارد. به علاوه زمانی که شما یک لیوان آب قبل از خوردن بنوشید احساس سیری بیشتر و وسوسه به خوردن کمتری دارید


2- خوردن یک وعده غذایی واقعا سالم.

یک وعده غذا.یی انتخاب کنید  فقط یکی. سپس آنچه می خورید را تغییر دهید. اگر آن وعده  ناهاراست یک بخشی از آن را به پروتئین اختصاص دهید به اندازه یک کف دست تان  ، به علاوه ی کمی  سبزی یا میوه، و چهار یا پنج  عدد بادام خام
مکن است بسیاری از مواد غذایی موجود نباشد، اما از هر چه موجود است  سالم ترین شان را انتخاب کنید  آنچه که شما می خورید به همان اندازه مهم است  و اجازه می دهد تا شما با گام های کوچک به سمت بهتر کردن کنترل تغذیه  خود در هر وعده غذایی پیش روید.
نمونه های دیگر مثل  یک قوطی ماهی تن و دو سیب. و یا آوردن یک سینه مرغ بدون پوست و کمی خیار. فقط مطمئن شوید که شما آن را جلوتر از زمان خوردنتان آماده کرده اید  تا زمان تصمیم گیری برای غذا خوردن  انتخاب سالمی داشته باشید .

 

3-از وقت ناهار خود برای فعالیت بیشتر استفاده کنید .

ناهار خوردن بیشتر از 30 دقیقه یا یک ساعت طول نمی کشد بنابراین از زمان ناهار خود می توانید استفاده کنید
قدم زدن بهتر است، همراه شدن با یک دوست و راه رفتن با او یک فعالیت مناسب برای این زمان است  

  مهم نیست که چه می کنید  فقط با این کار شما چند کالری بیشترخواهید سوزاند، و برخی از استرس ها را دور می کنید و پس از آن احساس بهتر ی خواهید داشت . تناسب اندام شما بهتر خواهد شد و به این ترتیب بخشی از سبک زندگی روزانه شما  بدون نیاز به اضافه کردن برنامه خاصی در حال حاضر در حال اجراست  .

 

4-خوردن یک وعده غذایی مکمل

یک لیوان پروتئین طعمی مانند خاک اره دارد اما بسیاری نیز مغذی و کم کالری است، و برای دفع گرسنگی در اواسط بعد از ظهر پس از داشن یک ناهار سبک شما ناچار خواهید بود  از آن استفاده کنید

خوردن یک لیوان مکمل وعده غذایی در اواسط صبح و یا بعد از ظهر نه تنها شکاف بین وعده های غذایی را کم می کند بلکه یک راه آسان برای عادت کردن به خوردن غذاهای کم حجم و بیشتر است، عادت دیگری که شما در نهایت باید اتخاذ کنید


5-از یک چالش فیزیکی لذت ببرید.

این خیلی خوب است کهشما به طور مداوم و 4 تا 5 روز در هفته به باشگاه برویداما اگر شما از صفر شروع کرده اید اینکار بلافاصله واقع بینانه نیست.

در عوض، یک بار در هفته فعالیتی را که دوست دارید انتخاب کنید مثلا  پیاده روی طولانی  یا دوچرخه سواری را امتحان کنید.

فقط مطمئن شوید که شما یک دستاورد شخصی را مد نظر بگیرید نه یک، نه یک معیار جهانی مثلا تصمیم به پیاده روی شش مایلی بر روی تردمیل یک معیار است. برای رفتن به  به خانه یکی از دوستان پیاده روی کنید و یا به جای سوار شدن تاکسی از دوچرخه برای رفتن به مقصد استفاده کنید.


فعالیت باید بیشتر برای شما سرگرم کننده باشد تا بتونید به انجام آن عادت کنید معیارها خسته کننده هستند اما  این ها مثل کار هایی هستند   که شما تا به حال انجام می داده اید .

هر بار که شما یک هفته را تمام می کنید ، بهبود سطح تناسب اندام خود را بسنجید و به یاد خود آورید هنوز هم قادر به انجام برخی از چیزهایی که واقعا مفیدند هستید

هنگامی که شما قبول کردید هنوز قادر به انجام کارهای جالب دیگری در این خصوص هستید تمام انگیزه هایی را که برای ایجاد تغییرات مثبت دیگر به آن نیازمندید پیدا خواهید کرد و یک روز شما متوجه می شوید در واقع همه کار ها را انجام می دهید بدون اینکه خودتان متوجه آن باشید !

منبع: inc
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید