preloader

3 علامت که نشان میدهد شما نیاز به یک جفت کفش جدید ورزشی برای دویدن دارید


3 علامت که نشان میدهد شما نیاز به یک جفت کفش جدید ورزشی برای دویدن دارید
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10746 اشتراک گذاری :

 

یک جفت کفش راحت بهترین دوست یک دونده است، اما حتی بهترین ها هم ابدی ساخته نشده اند. یک دونده مشتاق دانم در حال دویدن با کفش های کتانی فرسوده می تواند دچار صدمات ناخواسته حاصل از دوندگی شود مانند صدمه به ساق پا یا زانو. اما چگونه می توان زمان مناسبی که باید کفشتان را دور بیندازید متوجه شوید؟ ؟ در اینجا دو تن از کارشناسان دوندگی به ما نشانه هایی را می گویند که با دیدن آن ها باید سری به فروشگاه ورزشی بزنیم .
 

اندازه گیری مسافت پیموده

به عنوان یک قانون بهتر است کفش های دو را هر 300 تا 400 مایل بروزرسانی کنید این را یک مدیر خط تولید کفش دوندگی می گوید. از آنجا که تمام ساییدگی و پارگی ها بر روی کفش شما همیشه آشکار نیست، این روش تضمین می کند که چه زمانی شما باید کفش جدیدی قبل از اینکه کفش های فرسوده باعث درد یا آسیب شوند تهیه کنید

شما به راحتی می توانید میزان دویدن خود را اندازه بگیرید برنامه ها و دستگاه هایی مخصوص این کار وجود دارد برنامه های مانند Strava، MapMyRun، یا Wahoo، و یا یک ردیاب تناسب اندام. شما همچنین می توانید چشمی نیز مسافت پیموده شده را حدس بزنید. بر این اساس معمولا هر دو ماه باید کفشتان را تعویض کنید

 

احساس درد می کنید

به محض اینکه یکی از دوندگان من احساس درد ساق پا کنند اولین چیزی که از آنها می خواهم این است که مدتی کفش خود را عوض کنند:" این را یکی از متخصصین این کار می گوید. درد زانو و ساق پا ، که باعث درد در قسمت پایین پا می شوند می تواند هر دو نشانه این نکته باشند که شما نیازبه کفش جدید دارید به خصوص اگر تمرینات دوندگی شما تغییری نکرده باشد



کفش های خود را نگاه کنید تا جایی از آن ساییده نشده باشد

در سه منطقه بر روی کفش شما سیگنال هایی از زمان جایگزینی کفش نو وجود دارد: کف کفش، پاشنه یا آج، و رویه بیرونی.
کف کفش اولین چیزی است که آسیب می بیند هرچند که کف کفش طوری طراحی شده که از شوک ضربه زمین به بدن، جلوگیری کند بخشی از مشکل این است که این کف به راحتی قابل مشاهده نیست.اگر کف کفش ساییده شود ممکن است به نظر برسد که کفش از فشار یک بخش از پای شما کج شده است .

منطقه بعدی که فرسوده می شود خود کفش است بنابراین اگر پایین کفش صاف و همواربه نظر می رسد شانس اینکه کف کفشتان سالم است بالاست . هر سوراخی که در پارچه بیرونی کفش دیده شود نشانه دیگری مبنی بر این است که آنها رو به وخامت گذاشته اند.

عدم استفاده از کفش خود بعد از پوشیدن 300 تا 400 مایل، نشان می دهد بهترین نشانه است که استفاده از آن به طور انحصاری برای شما اجرا می شود. "اگر شما رو در حال اجرا کفش، اطراف آنها را در راه رفتن نیست."

همچنین نشان داده شده که داشتن 2 جفت کفش عمر هر کدام را طولانی تر می کند. "علاوه بر این، داشتن یک جفت کفش اضافه و پوشیدن چرخشی آن کمک می کند تا شما روی مجموعه ی کمی متفاوت از عضلات در پای خود کار کرده و آن ها را تقویت کنید .

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید