preloader

5 عادت روزانه که سوزش سر دل (ریفلاکس معده) را کاهش میدهد


5 عادت روزانه که سوزش سر دل (ریفلاکس معده)  را کاهش میدهد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11100 اشتراک گذاری :

آنتی اسیدها و داروهای تجویزی از این قبیل شایع ترین درمان برای بیماری ریفلاکس معده (GERD) می باشد. در موارد بسیار شدید، حتی ممکن است به جراحی نیاز باشد. اما صرفنظر از اینکه علائم GERD   در شما چقدر بد هستند،اگر می خواهید با سوزش سر دل و برگشت اسید معده مبارزه ای موفق داشته باشید در کنار درمان به برخی از تغییرات در شیوه زندگی نیز نیاز دارید  اعم از تغییر در رزیم غذایی وحتی لباسی که می پوشید.

اگر شما این 5 نکته را روزانه و تا جایی که ممکن است به کار بندید به کاهش علائم GERD  کمک خواهید کرد

وعده های غذایی کوچک و مکرر

وعده های غذایی اغلب یک شروع برای علائم GERDاست، همه شما می توانید با خوردن یک دستور برای سوزش سر دل صادر کنید
معده خیلی پر می تواند دریچه بین معده و مری  را باز کند این دریچه به عنوان اسفنکتر تحتانی مری یا LES) )شناخته شده  و با شل شدن این دریچه اسیدهای معده به بالا رفته و وارد مری میشود.
خوردن چند وعده های غذایی کوچک در طول روز به جای 3 وعده ی زیاد در صبحانه، ناهار و شام بهترین روش تغذیه ایست  هر چند خوردن نزدیک زمان خواب می تواند علائم GERD را زیاد کند .

پرهیز از برخی غذاها

شکلات یا کافئین، غذاها و نوشیدنی های بدنامی برای تشدید علائم GERD هستند.
این فهرست شامل غذاهای تند، گوشت قرمز چرب، سیب زمینی سرخ کرده و دیگر غذاهای سرخ شده ،مرکبات، پیاز خام، گوجه فرنگی، کره، روغن، نعناع، شکلات، و کافئین است.
لازم نیست که به خودتان برای رعایت یک رژیم غذایی با موز و مرغ آب پز سخت بگیرید. با این حال هنگام خرید و مصرف دقت کنید از غذاهایی که باعث تحریک سوزش سر دل می شوند اجتناب کنید. برخی از غذاهای خوشمزه هم وجود دارند که برای عارضه GERD  بد نباشند!

الکل ننوشید

الکل یک ایده بد برای بسیاری از افراد با داشتن این مشکل است، به خصوص اگر بیش از حد و به طور منظم باشد.
الکل باعث شل شدن اسفنکتر تحتانی مری شده که اجازه می دهد تا اسید معده به مری جریان یابد.

در سال 1999 یک مطالعه در مجله آمریکایی پزشکی نشان داد که درصد از افرادی که  علایم ریفلاکس را گزارش داده اند با افزایش مصرف هفتگی تعدادی از نوشیدنی ها گسترش یافت، کسانی که بیش از هفت نوشابه در هفته می نوشند به احتمال زیاد به سوزش سر دل مبتلا می شوند.

یکی دیگر از دلایل کاهش وزن

اضافه وزن می تواند به سوزش سر دل و برگشت اسید معده کمک کند. مطالعه انجام شده در سال 2003 از بیش از 10،000 نفر در یک پیوند قوی بین علائم GERD و شاخص توده بدن (BMI) را دربر داشت. افراد چاق نزدیک به سه برابر بیشتر از افراد با وزن طبیعی به سوزش سر دل و برگشت اسید معده دچار می شوند .

کارشناسان دقیقا نمی دانند دلیل این امر چیست افزایش چربی شکمی ممکن است در معده ایجاد فشار کند اما ممکن است تغییرات شیمیایی و یا هورمونی باشدکه بدن را بیشتر مستعد ابتلا به رفلکس کند.

ترک سیگار

هر کس می داند که ضرر سیگار کشیدن متوجه قلب و ریه شماست اما در مورد دستگاه گوارش چطور؟ بله
نیکوتین، مانند الکل، ممکن است علائم GERD  را با شل کردن اسفنکتر تحتانی مری، جریان اسید معده به به مری را باعث شود.
سیگار کشیدن همچنین باعث می شود نمکهای صفراوی از روده کوچک به معده مهاجرت کند و میزان تولید بزاق شما را کاهش دهد. بزاق کمک می کند تا اسید معده از مری پایین رود.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.

منبع: health.com
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید