preloader

سالم نگه داشتن کلیه ها


سالم نگه داشتن کلیه ها
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10974 اشتراک گذاری :

سالم نگه داشتن کلیه ها

کلیه ها در سلامت کلی شما نقشی حیاتی دارند، بنابراین توجه به سالم نگه داشتن آنها مهم است. پنج گام ساده شیوه زندگی می تواند به شما در سالم نگه داشتن آن ها کمک کند.

هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی مایعات کمک خواهد کرد کلیه ها عملکرد درستی داشته باشند .ادرار شما به طور طبیعی باید به رنگ کاه باشد و اگر تیره تر بود ممکن است کم آبی بدن شما را نشان دهد.
در تایستان و آب و هوای گرم یا هنگامی که به کشورهای گرمسیر سفر می کنید همچنین زمانی که ورزش شدید میکنید، شما نیاز به نوشیدن آب بیشتر از حد معمول برای جبران مایعات از دست رفته بدن از طریق عرق دارید .

تغذیه سالم

یک رژیم غذایی متعادل رژیمی است که به شما اطمینان دهد تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را از آن دریافت می کنید و شامل مقدار زیادی میوه ، سبزیجات و غلاتی مانند ماکارونی گندم کامل، نان و برنج است همچنین این نوع تغذیه مواد غذایی بیش از حد شور و چرب را شامل نمی شود

فشار خون خود را چک کنید

فشار خون خود را به طور منظم بررسی کنید فشار خون بالا علامتی ندارد، اما می تواند خطر ابتلا به مشکلات کلیوی و قلبی را افزایش دهد. چک کرد فشار خون ساده، سریع و بدون درد است و در مطب پزشک عمومی شما و بسیاری از داروخانه ها در دسترس است .
اگر فشار خون شما بالاست، می توانید با تغییر در شیوه زندگی و در صورت لزوم، تجویز دارو فشار خون خود را تنظیم کنید

سیگار نکشید و الکل ننوشید

سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بیش از حد فشار خون شما را بالا می برد. فشار خون بالا یکی از شایع ترین علل بیماری های کلیوی است.

لاغر بمانید

داشتن وزن بیش از حد فشار خون شما را بالا برده و برای کلیه ها بد است سعی کنید خودتان را متناسب و در یک وزن سالم نگه دارید فعالیت داشته باشید و پرخوری نکنید
اندازه گیری شاخص توده بدن (BMI) برای نشان دادن اینکه آیا شما یک وزن سالم دارید یا خیر مفید است. BMI خود رااندازه بگیرید
هر هفته حداقل 150 دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید مثل پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا.

منبع: nhs
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید