preloader

آیا می توانم از روغن ویتامین E برای زخم ها استفاده کنم؟


آیا می توانم از روغن ویتامین E برای زخم ها استفاده کنم؟
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10681 اشتراک گذاری :

یک باور عمومی وجود دارد که مالیدن روغن ویتامین E بر روی زخم های آکنه ای  می تواند به بهبود آنها کمک کرده و ظاهر آن ها را بهتر کند، پماد و کرم های حاوی ویتامین ادعا می کنند که هر نوع اسکار را از بین می برند.
با این حال، شواهدی نیز وجود دارد که ویتامین E این اثر را اغلب نداشته است  در واقع شواهد بالینی کمی برای حمایت از هر یک از این ادعا ها وجود دارد.


شفای زخم ها
یک مطالعه نشان داد که پماد ویتامین E و آکافور برای درمان 90 درصد از زخم ها در افرادی که به تازگی دچار سرطان پوست شده اند، متفاوت نیستند و یک سوم از شرکت کنندگان که از ویتامین E استفاده می کردند، یک قرمزی همراه خارش داشتند که به آن "درماتیت تماس" می گفتند.
با این حال، یک مطالعه دیگر نیز نشان داد در کودکان مبتلا به زخم های جراحی که از ویتامین E سه بار در روز استفاده می کردند، کلئوئید یا بافت اضافی زخم ایجاد نمیشد. محققان نتیجه گرفتند استفاده از ویتامین  Eبه صورت موضعی قبل و بعد از جراحی به بهبود زخم کمک می کند.
تحقیق در مورد اینکه چگونه ویتامین E می تواند آکنه و زخم ها را درمان کند، بی جواب مانده است. شواهد کمی وجود دارد که روغن ویتامین E بتواند به بهبود زخم کمک کند. با این حال، ممکن است که مصرف آن از طریق غذا یا مکمل کمک شایانی به بدن شما کند.


مکمل برای درمان
برخی از تحقیقات نشان می دهند که مکمل های ویتامین E می توانند در افرادی که به پوست آن ها آسیب جدی وارد شده است، موثر باشد. ویتامین E میتواند در چند مورد روند بهبودی را در بدن شما پشتیبانی کند.
به عنوان مثال، ویتامین E از بافت های بدن در برابر رادیکال های آزاد که می تواند باعث آسیب به سلول ها و سرعت بخشیدن به روند پیری شود، محافظت می کند همینطور برای تشکیل گلبول های قرمز، که اکسیژن را در بدن توزیع می کنند، حیاتی است و هر دو عمل برای درمان ضروری می باشند.


دریافت ویتامین E از منابع دیگر

بهتر است که تمام ویتامین E مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید. این ویتامین در غذاهای زیر زیاد است:
سبزیجات برگ سبز
آجیل
دانه ها
غذاهای غنی شده مانند غلات


با این حال، مصرف بیش از حد ویتامین E به فرم مکمل می تواند مضر باشد. مصرف روزانه  بیش از 1000 میلی گرم در فرم طبیعی و یا 670 میلی گرم به صورت مکمل می تواند رگ ها را نازک کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد و حتی باعث خونریزی در مغز شود.
همیشه بهتر است که در مورد استفاده از مکمل ها با دکتر خود مشورت کنید.

اگر شما دغدغه مبارزه با این بیماری را دارید، به طرح جامع ملی کرشمه بپیوندید...

برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی اینجا کلیک کنید.

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید