preloader

ویتامین ای (E) چگونه می تواند برای موهای شما مفید باشد


ویتامین ای (E) چگونه می تواند برای  موهای شما مفید باشد
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10514 اشتراک گذاری :

ویتامین E چیست؟

ویتامین E بیشتر با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و کمک به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال آزاد و محافظت از سلول های بدن، شناخته شده است، بسیاری از شرکت ها ویتامین  E را به محصولات زیبایی خود اضافه می کنند.
ویتامین E از دهه  1950 تا کنون برای پوست و محصولات آن مورد استفاده قرار گرفته است  تا به محافظت از پوست در برابر پیری، التهاب و آفتاب کمک کند. آنتی اکسیدان محلول در چربی برای حفظ پوست سالم و داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار مهم است.
به تازگی، ویتامین E به عنوان یک درمان فراگیر در شامپو ها مورد توجه قرار گرفته است تا موهای آسیب دیده، غیرقابل کنترل را براق و درخشان  کند.
خواندن را ادامه دهید تا بدانید که چگونه می توان از خاصیت تقویت کنندگی ویتامین E برای بهبود سلامت مو و تقویت رشد آن استفاده کرد.


ویتامین E برای موهای شما چه کاری می تواند انجام دهد؟

تحقیقات اولیه حاکی از آن است که ویتامین E می تواند به بهبود سلامت کلی پوست و مو کمک کند. برای درک واقعی از مزایای احتمالی آن، مطالعات بیشتری لازم است.


از ریزش مو جلوگیری کنید

یک آزمایش کوچک انجام شده در سال 2010 دریافت که مکمل های ویتامین E باعث بهبود رشد مو در افراد مبتلا به ریزش مو می شوند. تصور می شود که خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین به کاهش استرس اکسیداتیو در پوست سر کمک می کند. استرس اکسیداتیو با ریزش موی مرتبط است.


گردش خون سر را بهبود ببخشید

ویتامین E ممکن است جریان خون را افزایش دهد، که گفته می شود سلامت مو را بهبود می بخشد. محققان در یک مطالعه انجام شده دریافتند که مقدار بالای ویتامین E باعث افزایش جریان خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 می شود.
یک منبع قابل اعتماد در سال 2001 نشان داد که افزایش خون باعث تشویق رشد مو و افزایش فولیکول و اندازه مو در موش ها می شود.
با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا ویتامین E مستقیماً بر خون رسانی به پوست سر تأثیر می گذارد یا خیر.


تعادل در تولید چربی پوست سر

ویتامین E برای ایجاد یک مانع محافظ بر روی سطح پوست بسیار مهم است. این مانع به نگه داشتن رطوبت کمک می کند. خشکی و تحریک پوست می تواند نشانه کمبود ویتامین E باشد.
اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا ویتامین E موضعی می تواند تولید روغن پوست سر را متعادل کند، اما روغنهایی که حاوی ویتامین E هستند - مانند روغن آووکادو - ممکن است به مرطوب شدن پوست سر کمک کنند. آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از تولید بیش از حد روغن کمک کنند.


درخشش را بیشتر کنید

موها در صورت آسیب دیدن می توانند کسل کننده و بهم ریخته به نظر برسند. هنگامی که لایه محافظ چربی در قسمت خارج از کوتیکول مو برداشته شود، درخشش خود را از دست می دهد. یک روغن سرشار از ویتامین E می تواند به جایگزینی آن لایه محافظ کمک کرده و درخشش را به شما برگرداند. به طور کلی روغن همچنین به از بین بردن رطوبت، کاهش شکنندگی و محافظت از مو در برابر آسیب منبع آسیب پذیر کمک می کند.


از یک پوست سر سالم حمایت کنید

ویتامین E برای پوست سالم ضروری است و این شامل پوست سر شما نیز می شود. سلامت ضعیف پوست سر با میزان ویتامین E  مرتبط است. ویتامین E از پوست سر محافظت می کند و با کاهش استرس اکسیداتیو و حفظ لایه لیپیدی محافظ، پایه ای قوی را برای رشد موی  شما ایجاد می کند.


نحوه استفاده از ویتامین E برای موهای شما

خبر خوب این است که ویتامین E از طریق یک رژیم غذایی متعادل به آسان دریافت می شود. در حقیقت، کمبود ویتامین E بسیار نادر است، زیرا بیشتر افراد در طول روز مقدار زیادی از غذاهای کامل و غنی شده دریافت می کنند.
اما اگر می خواهید به طور خاص موهای خود را هدف قرار دهید، ویتامین E را می توانید به صورت موضعی با یک شامپو، نرم کننده ، ماسک یا روغن نیز استفاده کنید.


رژیم غذایی

آنچه می خورید و مقدارآن برای حفظ موهای سالم بسیار مهم است. کمبود کالری، پروتئین یا عناصر ریز مغذی مانند ویتامین E می تواند به رشد، ساختار و ریزش موهای شما منجر شود.
آجیل، سبزیجات دارای برگ، روغن زیتون و روغن آفتابگردان از غنی ترین منابع ویتامین E هستند. این ماده در گوشت و غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه نیز یافت می شود.

 

مکمل

اگرچه مکمل ها به راحتی در دسترس هستند، اما مصرف آن حتما لازم نیست. بیشتر افراد به میزان کافی این ویتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند. حتی برخی از منابع معتبر تحقیق نشان می دهند كه وقتی افراد از طریق غذاهای كامل به جای یك مكمل استفاده می كنند، از ویتامین E سود بیشتری می برند.
مکمل ها همچنین می توانند شما را در معرض خطر ابتلا به مقدار اضافی ویتامین E قرار دهند که می تواند خطرناک باشد. همیشه قبل از شروع مصرف مکمل جدید، باید با پزشک صحبت کنید.


روغن ویتامین  E

اکثر روغنهای ویتامین E حاوی روغن حامل برای رقیق کردن روغن و جلوگیری از سوزش پوست هستند. اگر می خواهید از روغن ویتامین E خالص استفاده کنید، حتما قبل از استفاده روغن را به طور صحیح رقیق کنید. روغنهای ویتامین E اغلب گران هستند و کار با آنها دشوار است - معمولاً در معرض هوا ضخیم و سریع اکسیده می شوند.
بهترین گزینه شما استفاده از روغن مو است که حاوی ویتامین E به عنوان یک ماده ثانویه می باشد. گزینه های محبوب عبارتند از:
روغن OGX ​​Healing + روغن ویتامین E حاوی روغن
روغن اصلاح یونان باستان
روغن آووکادو Holistic Holistic


برای به دست آوردن بیشترین استفاده از روغن سرشار از ویتامین ای :
-1 آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید.
-2 با یک شانه دندان پهن به آرامی شانه بزنید.
-3 بگذارید روغن حداقل 15 دقیقه بماند.
-4 هنگامی که کار خود را تمام کردید ، روغن را از موهای خود با شامپوی معمولی بشویید.
-5 اگر موهای شما از قبل مرطوب شده است، می توانید از نرم کننده استفاده کنید.


شامپو و نرم کننده

به دنبال معالجه ای هستید که بدون اضافه کردن زمان به روال روزمره خود بتوانید بیشترین نتیجه را بگیرید؟ بسیاری از شامپوها و نرم کننده ها حاوی ویتامین  Eهستند این محصولات برای استفاده مکرر فرموله شده اند و اغلب برای موهای خشک و آسیب دیده ساخته می شوند.
بهتر است این محصول را به مدت چند دقیقه در حالی که شما با کارهای روزمره خود مشغولید  بگذارید تا به محصول کمک کند جذب موها و پوست سرتان شود. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغنهای اساسی و مهم مانند اسطوخودوس، نعناع یا روغن درخت چای برای مزایای موهایتان  باشد.
گزینه های محبوب عبارتند از:
شامپو و نرم کننده  OGX Healing + Vitamin E
شامپو و نرم کننده  و ترمیم کننده روغن روغن آرگان


ماسک مو

دقیقاً مانند نوعی که روی صورت خود می گذارید، ماسک مو برای تسکین یا معالجه پوست سر است. اگرچه روغن ویتامین E ممکن است به مرطوب شدن موهایتان شما کمک کند اما رشته های موهای شما توسط آن بهبود نمی یابد. در عوض، ماسک را روی پوست سر خود متمرکز کنید تا قابل جذب باشد.

برای تهیه یک ماسک آسان سرشار از ویتامین E در خانه، مواد مخلوط زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
 1 آووکادو
 1 موز
 1 قاشق غذاخوری. روغن آووکادو
 1 قاشق غذاخوری. روغن نارگیل
 1 قاشق غذاخوری. عسل
همچنین می توانید ماسک های از پیش ساخته مانند:
ماسک روغن هیدراته کننده سری آرگان حرفه ای
ماسک تسکین دهنده روغن آرگان روغن HIS
ماسک موی روغن InstaNaturalArgan
برای استفاده:
-1 ماسک انتخابی خود را با انگشتان خود روی پوست سر خود بمالید.
-2بسته به دستورالعمل ماسک ، بگذارید 20 دقیقه تا یک ساعت بنشیند.
-3 آن را با آب گرم یا یک شامپوی ملایم بشویید.


آیا عوارض جانبی یا خطرات احتمالی وجود دارد؟
همیشه ویتامین E را قبل از استفاده از آن روی ، پوست سر یا موهای خود رقیق کنید. روغن ویتامین E بدون رقیق شدن  می تواند باعث تحریک پوست  شود.
مصرف مکمل ها می تواند خطر ابتلا به مقدار اضافی و  خطرناک ویتامین E شود

دوز بالای ویتامین E می تواند:
اختلال در تولید هورمون تیروئید
استخوان ها را تضعیف کنید
خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهید
مهم است که قبل از افزودن یک مکمل ویتامین E به رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید.
​​بزرگسالان روزانه فقط به 15 میلی گرم (22.4 IU) ویتامین E نیاز دارد. انستیتوی ملی بهداشت بیش از 1500 IU ویتامین E طبیعی و یا 1100 IU ویتامین مصنوعی در روز را توصیه نمی کند.


حرف  آخر
ویتامین E می تواند یک افزودنی عالی برای مراقبت از مو باشد و برای این کار نیازی به محصول فانتزی ندارید! غذاهای موجود در یخچال شما مکان خوبی برای شروع است.
اگرچه می توانید محصولات زیادی را پیدا کنید که شامل آنتی اکسیدان قدرتمند است، بهتر است قبل از استفاده از ویتامین E یا مصرف مکمل، پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر حالت مو بد یا شوره سر دارید.

 

برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو کلیک کنید.

 

منبع: healthline
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید