preloader

درمان سریع جوش صورت با این گیاهان


درمان سریع جوش صورت با این گیاهان
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 10080 اشتراک گذاری :

آکنه و جوش‌ها از مشکلات حوصله سر بر و کلافه کننده‌ای هستند که اگر به موقع درمان نشوند، ممکن است برای همیشه مهمان پوست‌مان باشند بخصوص در بخش صورت که مستعدترین موقعیت برای جوش زدن است. برای خواندن مطالب سلامت بیشتر و یا دنبال کردن اخبار ورزشی میتوانید به سایت خبرجو ۲۴ مراجعه نمایید. اما سوال اینجاست که به چه صورت می‌توان جوش‌ها را بهبود بخشید. در این مطلب قصد داریم به روش‌های درمانی جوش با گیاهان صحبت کنیم چرا که این روش درمانی اگر چه به صورت جدی به آن پرداخته نشده است اما تأثیرات شگرفی بر درمان این مشکل پوستی دارد.

 

استفاده از چای سبز برای درمان آکنه و جوش صورت

کلاژن سازی برای پوست فوق العاده دارای اهمیت است. برای این منظور استفاده از چای سبز تأثیر بسزایی دارد. این داروی گیاهی از ترکیبات آنتی اکسیدانی تهیه شده است و نه تنها برای درمان سریع جوش به کار گرفته می‌شود حتی برای جلوگیری از جوش زدن صورت نیز فایده دارد.

بکارگیری از گیاه بابونه برای برطرف کردن جوش

از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش صورت التهابات پوستی است. حال افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، باید از گیاهانی استفاده کنند که کاهش دهنده این نوع التهابات است. بابونه از جمله گیاهانی به شمار می‌رود که بکارگیری از آن در هفته (حداقل چند بار) سبب شادابی پوست صورت شده و کاهش آکنه و جوش را به دنبال دارد.

آلوئه ورا، پاک کننده قوی جوش

بعضی از جوش‌ها بخصوص در نواحی صورت دارای علائمی مانند قرمزی، خارش و حتی عفونت هستند. حال برای اینکه این نوع جوش‌ها و آکنه‌ها درمان شوند نیاز به یک گیاه فوق العاده با خواص عالی‌تر است. برای این منظور استفاده از آلوئه ورا پیشنهاد می‌شود که می‌تواند بهبود جوش و حذف جای جوش را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

بهبود جوش صورت با سرکه سیب

سرکه سیب به علت داشتن اسیدمالیک و اسیدلاکتیک قابلیت لایه برداری دارد. لذا به طور کامل می‌تواند جوش صورت را برطرف نماید. ضمن اینکه این گیاه موثر تا حد زیادی قرمزی پوست را که ناشی جای جوش است نیز برطرف می‌کند. البته باید دقت داشته باشید که مصرف بی‌اندازه از سرکه سیب ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

درمان مناسب جوش با استفاده از روغن زیتون

برای درمان جوش صورت بکارگیری از روغن زیتون که خاصیت ضدالتهابی دارد فوق العاده عالی است. برای استفاده از این روش درمانی کافی است چند قطره از این روغن را بر روی جوش چکانده و کمی ماساژ بدهید. البته تمیز بودن محل جوش قبل از اعمال روغن زیتون نیز دارای اهمیت است.

برطرف کردن جوش با بکارگیری از روغن نارگیل

یکی از ویتامین‌هایی که برای برطرف کردن جوش موثر است، ویتامین e است. به همین منظور استفاده از روغن نارگیل می‌تواند کمک کننده باشد. از بین بردن جوش با ماساژ این روغن از جمله روش‌هایی است که از گذشته رواج داشته است و حتی این روغن اثر بر جا مانده جوش بر روی صورت را نیز برطرف می‌کند.

12028885_581.jpg

گوجه فرنگی بلای جان جوش صورت

این گیاه سرشار از ویتامین a است. همچنین گوجه دارای کاروتن نیز بوده که یک درمان خانگی عالی برای برطرف کردن جوش به شمار می‌رود. از طرفی گوجه فرنگی خاصیت ضدالتهابی دارد و به طور کامل می‌تواند به برطرف کردن جوش کمک کند. ضمناً این گیاه برای رشد سلول‌های پوستی نیز مفید است که در اثر جوش از بین رفته‌اند.

برطرف کردن جوش با سیب زمینی

سیب زمینی دارای ویتامین‌هایی مانند C و B6 است. البته فیبر و پتاسیم موجود در این گیاه نیز به خوبی می‌تواند یک ماسک عالی را برای از بین بردن جوش به ارمغان بیاورد. برای این منظور می‌توان از سیب زمینی پخته شده بهمراه کفیر و عسل استفاده کرد. اگر این ماسک حداقل 10 دقیقه روی پوست صورت بماند اثربخشی فوق العاده‌ای خواهد داشت.

ماسک عسل و دارچین برای بهبود جوش

ترکیب عسل و دارچین به طور کامل می‌تواند جوش‌های صورت را از بین ببرد. در واقع با توجه به خاصیت ضدالتهابی هم این ماسک دارد یک روش درمانی گیاهی و البته خانگی برای این مشکل محسوب می‌شود. برای این منظور کافی است دو قاشق غذاخوری از عسل را با یک قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب کرده و سپس روی پوست صورت استفاده کنید.

آب خیار درمان موثر جوش صورت

از به یک تونر قوی برای پاک کردن جوش نیاز دارید به راحتی می‌توانید از آب خیار استفاده کنید. این روش درمانی حتی ظاهر و بافت پوست را نیز بهتر می‌کند. به طور کلی با توجه به خواص ضدالتهابی که آب خیار دارد برای درمان اسکار جوش نیز مفید است. البته دقت داشته باشید که برای بکارگیری از این روش از قبل صورت‌تان را تمیز کرده باشید.

بکارگیری از نعنا برای درمان سریع جوش

نعنا به خوبی توانایی باز شدن منافذ پوست را دارد. در واقع اگر بسته شدن منافذ پوست به دلیل تجمع چربی‌ها باشد، استفاده از این روش فوق العاده موثر خواهد بود. ضمناً توجه داشته باشید که بکارگیری از نعنا به صورت خوراکی نیز می‌تواند سبب کاهش جوش صورت شود.

روغن جوجوبا و کاهش دهنده جوش صورت

ترکیبات موجود در این نوع روغن سبب کاهش تورم و قرمزی جوش می‌شود. این روش درمانی به طور کامل امکان حذف انواع جوش بخصوص جوش‌های سرسفید را داراست. برای استفاده از این نوع روغن کافی است چند قطره از آن را روی پنبه ریخته و سپس بر رو جوش‌ها ماساژ دهید.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای کاهش جوش

ماسک سفیده تخم مرغ از جمله روش‌های از بین بردن جوش صورت است. برای این منظور کافی است یک شب از سفیده تخم مرغ روی جوش استفاده کنید. این روش بافت‌های سلول پوست را به سرعت ترمیم کرده و جای جوش را نیز از بین می‌برد.

acne-2.jpg

جمع ‌بندی

در این مطلب سعی کردیم به گیاهانی اشاره کنیم که استفاده از آنها به خوبی می‌تواند به برطرف کردن جوش صورت کمک کنند. با این حال ممکن است روش‌های دیگری نیز برای این منظور وجود داشته باشد که در این صورت توصیه می‌کنیم با مراجعه به وب‌سایت خبرجو۲۴ از کامل‌ترین راه‌کارهای حذف جوش صورت اطلاع پیدا کنید. در آخر یادآور می‌شویم چنانچه به هر یک از گیاهان و روش‌های یاد شده حساسیت دارید، قبل از بکارگیری از هر کدام حتماً با پزشک معالج‌تان مشورت کنید.

منبع: شفاجو
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید