preloader

حقایقی درباره اعتیاد به شکر - قسمت دوم


حقایقی درباره اعتیاد به شکر - قسمت دوم
امتیاز 4.6 / تعداد بازدید : 11890 اشتراک گذاری :

اجازه دهید پروتئین به شما کمک کند

خوردن پروتئین یک راه آسان برای جلوگیری از هوس شما به شیرینی است. غذاهایی با پروتئین بالا هضم آهسته تری داشته و  شما بعد از آن احساس سیری بیشتری خواهید داشت. پروتئین باعث نمی شود قند خون شما از تجزیه کربوهیدرات های ساده و قند بالا برود. برای دریافت پروتئین از مرغ بدون چربی، ماست کم چرب، تخم مرغ، آجیل و یا حبوبات استفاده کنید.


ظرفتان را از فیبرها پر کنید

فیبر کمک به مبارزه با خارش قند میکند. اول آنکه شما را سیر نگه می دارد. غذاهای با فیبر بالا نیز به شما انرژی بیشتری می دهند. از آنجا که آنها قند خون را بالا نمی برند، گرسنگی ناگهانی بعد از مصرف وجود ندارد. میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار را انتخاب نمایید و یا کمی کره بادام زمینی روی یک سیب بمالید و ترکیبی از از پروتئین  فیبر را مصرف کنید.

 

بیرون بروید، ورزش کنید

ورزش می تواند به از بین بردن هوس قند و به طور کلی تغییر مسیر تغذیه شما کمک کند شما احساس بهتری خواهید داشت  و می خواهید غذاهای سالم تری مصرف کنید. ورزشی را که دوست دارید انتخاب کنید، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا. از حداقل 30 دقیقه در یک روز شروع کنید و آن را بالا برده و به 5 روز در هفته برسانید.

 

آیا می توانید قند مصنوعی را جایگزین شکر کرد؟

برخی مطالعات نشان داده اند که  شیرین کننده های مصنوعی ممکن است ولع شما را به مصرف قند افزایش دهند  و از این طریق کنترل وزن  را برایتان مشکل سازند. اشکال این محصولات  طبق گفته ی برخی از کارشناسان ، در این است که شیرین کننده های مصنوعی کمک نمیکنند تا عادت شما به طعم شیرین از بین برود .

 به بدن خود توجه کنید  آیا شیرین کننده های مصنوعی میل شما را به مصرف شیرینی جات بیشتر نمی کنند؟ اگر چنین است، با دید دیگری به این محصولات بنگرید.


محدود کردن مصرف بیش از حد قندهای سالم

عسل، شکر قهوه ای و آب نیشکر ممکن است سالم باشند اما شیرینی، شیرینی است. این که آیا از زنبور عسل بدست آید  یا  نیشکر فرقی در اصل قضیه نمیکند و در هر صورت می تواند باعث افزایش قند خون گردد. عسل و قند تصفیه شده مواد مغذی بیشتری دارند، با این وجود  باید کالری آن ها را در نظر بگیرید.


به چه میزان از قند، بیش از حد می گویند؟

اگر شما 19 قاشق چای خوری یا بیشتر از شکر در روز مصرف کنید زیادی خورده اید .این میزان تا 285 کالری  در روز است و کارشناسان بهداشت می گویند این میزان بیش از حد است.

چه مقدار قند باید خورد؟ 6 قاشق چایخوری در روز برای زنان که 100 کالری است و حداکثر 9 قاشق چای خوری  برای مردان که 150 کالری است.

 

شکر با هر نام دیگری

شما همیشه  نباید دنبال کلمه "شکر" در برچسب های مواد غذایی باشید . گاهی اوقات ممکن است که با اسامی دیگر بکار روند مانند:

• شهد آگاو

• شربت برنج قهوه ای

• شربت ذرت با فروکتوز بالا

• دکستروز

• آب نیشکر خشک

• قند

• لاکتوز

• شربت مالت

• ملاس

• ساکارز

مراقب این اسامی در لیست مواد تشکیل دهنده ی محصولات باشید زیرا این ها شکل دیگری از قند هستند که ممکن است بیشتر از 4 گرم قند داشته باشند.


مراقب شکر پنهان باشید

شکر می تواند در غذاهایی که شما  انتظار آن را ندارید نیز وجود داشته و مخفی باشد. اگر چه به نظر نمی رسد شیرین هستند، سس گوجه فرنگی، سس باربیکیو و سس پاستا می تواند شکر داشته باشند. بنابراین می تواند در سس سالاد کم چرب، نان، کنسرو حبوبات پخته شده و برخی از قهوه های  طعم دار وجود داشته باشد پس عادت کنید برچسب مواد غذایی را بخوانید. مواد غذایی با قند بالا را از سبد خرید خود قبل از اینکه به کارت بانکی تان آسیب  بزنید بردارید !!

 

آیا شکر دلیل دیابت است؟

خود شکر دیابت ایجاد نمی کند. اما زیاده روی در مصرف  قند می تواند شما را هدف این بیماری قرار دهد. استفاده بیش از حد از هر چیزی، از جمله قند، می تواند سبب اضافه وزن در شما گردد. بدن سنگین سخت تر از انسولین استفاده می کند، انسولین هورمونی است که قند خون را کنترل میکند. هنگامی که بدن شما در برابر انسولین مقاوم می شود، قند خون بالا رفته  و خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد.

منبع: WebMD
نویسنده : شفاجو

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.


نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید